احتمال وقوع سیلاب‌های ناگهانی در گلستان/ مردم به رودخانه‌ها و مسیل‌ها نزدیک نشوند

داداشی با اشاره به ورود سامانه بارشی و پرفشار به استان گلستان از احتمال وقوع سیلاب‌های ناگهانی در نواحی مستعد استان خبر داد.

«نوربخش داداشی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: از عصر روز (پنجشنبه ۶ مرداد) شاهد نفوذ سامانه پرفشار و بارشی به استان هستیم که پیامد آن بارندگی گاهی همراه با رگبار و رعد و برق، وزش نسبتا شدید باد و کاهش نسبی دما خواهد بود.

 

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: در مدت فعالیت این سامانه آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال وقوع سیلاب های ناگهانی در نواحی مستعد، بالاآمدن سطح آب رودخانه های فصلی، برخورد صاعقه به ویژه در نواحی کوهستانی و اختلال در تردد جاده ای دور از انتظار نخواهد بود.

 

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گلستان در خصوص فعالیت این سامانه بارشی و احتمال وقوع سیلاب افزود: مردم در مدت فعالیت این سامانه از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به شدت خودداری کنند.

 

داداشی همچنین توصیه کرد در این مدت احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، جمع آوری دام ها از حاشیه رودخانه ها، اتخاذ تمهیدات لازم در بخش های کشاورزی، راهداری، خدمات شهری و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد.

 

گفتنی است، سامانه پرفشار و بارشی که از عصر روز (پنجشنبه ۶ مرداد) وارد گلستان می شود تا روز (شنبه ٨ مرداد) در این استان فعال خواهد بود.

 

کد خبر 1200008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha