اقدامات در حوزه تالاب انزلی به صورت آزمون و خطا پیش رفته است

عباسی با تاکید بر اینکه باید با ورود سرمایه گذاران، مسیر ورود گردشگران را به استان گیلان و تالاب انزلی فراهم آوریم گفت: اقدامات در حوزه تالاب انزلی به صورت آزمون و خطا پیش رفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز (سه شنبه، ۴ مرداد) در جلسه کارگروه احیای تالاب انزلی که با حضور دستگاه‌های اجرایی استان در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد احیای موقتی تالاب انزلی را یک اولویت خواند و اظهارکرد: برای عملیاتی شدن این موضوع باید حجم اعتبارات تخصیص یافته افزایش پیدا کند.

 

استاندار گیلان تالاب بین المللی انزلی را جزو مزیت‌های اصلی استان که باید مورد حفظ و حراست قرار گیرد، خواند و با تاکید بر اینکه معطلی در روند احیای تالاب قابل جبران نخواهد بود تصریح کرد: گیاه مهاجم سنبل آبی پهنه‌های آبی استان را به خطر انداخته و این مخاطره در حوزه تالاب به علت حجم آسیب‌های وارده بسیار جدی تر است. 

 

عباسی ضمن اشاره به قراردادی که در خصوص جلوگیری از ورود هرگونه آلاینده و فاضلاب شهر رشت به تالاب انزلی و رودخانه‌های زرجوب و گوهررود تدوین شده است اذعان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شده مراحل قانونی این قرارداد انجام شده و به زودی اجرایی می‌گردد.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: تهاجم گیاه مخرب سنبل آبی در پهنه‌ها و تالاب انزلی حجم وسیعی دارد بنابراین انتظار می‌رود فرآیند جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی با سرعت بیشتری انجام شود از طرفی انتظار دارم دستگاه‌های مرتبط برای ریشه کن کردن این گیاه با تمام توان خود وارد عمل شوند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه عدم تسریع در روند ریشه کنی گیاه سنبل آبس حجم هزینه و بودجه‌هایی که باید تخصیص یابد را افزایش می‌دهد جلوگیری از این موضوع را خواستار شد و یادآور شد: شرایط حال حاضر تالاب انزلی موجب شده این ظرفیت عظیم به علت معضلات و چالش‌هایی که در آن گرفتار آمده با بحران مواجه و جاذبه‌هایش به خطر بیافتد.

 

عباسی با اذعان به این نکته مهم که باید با ورود سرمایه گذاران، مسیر ورود گردشگران را به استان گیلان و تالاب انزلی فراهم آوریم افزود: انتظار است با توجه به مردم محلی، تصمیمات اتخاذ شده در حوزه کاهش و افزایش حد بستر تالاب انزلی مطابق با قانون انجام گیرد به همین علت ضرورت دارد با مواردی که با قوانین موجود مطابقت ندارد، برخورد شود.

 

استاندار گیلان تلاش همه مجموعه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تحقق شعار سال و استفاده از علوم دانش بنیان برای عبور از بحران‌ها و معضلات زیست محیطی نظیر زباله، پسماند و گیاه سنبل آبی را متدکر شد و اظهار داشت: متاسفانه وضعیت فعلی تالاب انزلی و اقداماتی که در چند سال اخیر تاکنون در این پهنه عملیاتی شده به صورت آزمون و خطا پیش رفته است که اتفاقا نتیجه مطلوبی را برایمان به همراه نداشته است.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان ضمن اشاره به شعار مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به نام سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار داشت: عملیاتی شدن شعارهای سال آثار مفیدی را در حوزه‌های مختلف تولیدی، صنعتی و علی‌الخصوص پسماند و محیط زیست بر جای می‌گذارد به همین علت نباید از آن غافل شد.

کد خبر 1200021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha