همکاری و نظارت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در تکمیل شبکه آبرسانی جنوب کرمان

علی اصغر خیرخواه گفت: در بحث سلامت آب جنوب کرمان نظارت مداخلاتی داشتیم و منجر به برگزاری جلساتی شد که نتیجه آن مشارکت برای حل مشکل آب شرب شهرستان رودبار و سایر شهرستان های منطقه شد.

«علی اصغر خیرخواه» در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، از برگزاری جلسه بررسی فرسودگی سیستم آبرسانی و شبکه مناطق جنوب استان کرمان، خبر داد و گفت: سلامت آب شرب در سلامت جسم و جان تاثیر دارد و آب از نیازهای فیزیولوژیک بدن است و از هر منبعی استفاده شود، باید سالم باشد، متولیان امر باید آب سالم و بهداشتی توزیع کنند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که در کنار شبکه آبرسانی و سالم سازی با کلر باید مراقبت شود، سیستم شکستگی نداشته باشد تا آب سالم به دست مردم برسد، افزود: با توجه به پراکندگی جمعیت در  برخی مناطق جنوب کرمان در موارد معدود ممکن است امکان آبرسانی از طریق شبکه نباشد و از طریقی مانند چشمه، چاه و ...  آب مصرف کنند و حتما باید کلر زنی از طریق کارشناس بهداشت محیط آموخته و با دریافت کلر آب سالم انجام شود.

 

وی تصریح کرد: وجود آب سالم در مصرف روزانه اهمیت بسیاری دارد و مردم و متولیان بهداشت و آب و فاضلاب در این موضوع باید به اطمینان برسند که آبی که مردم استفاده می کنند سالم است.

 

خیرخواه ادامه داد: در این راستا نقش حوزه بهداشت در تامین آب شرب سالم  نظارتی است، ضمن این که ارتباطات بین بخشی وجود دارد در حوزه بهداشت و درمان در کنار خدمت‌رسانی به مردم متولی سلامت مردم هستیم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: هر جا مولفه ای باشد که سلامت مردم را به خطر بیاندازد بایستی حضور داشته باشیم و در نظم دهی به آن خدمت کمک کنیم تا سرعت و کیفیت خدمت رسانی ارتقا یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: از نمونه بارز این موارد بحث سلامت آب جنوب کرمان است که نظارت مداخلاتی داشتیم و منجر به برگزاری جلساتی شد که نتیجه آن مشارکت برای حل مشکل آب شرب شهرستان رودبار و سایر شهرستان های منطقه شد.

 

خیرخواه با بیان این مطلب که این جلسات در چند موضوع کلیدی و مهم توزیع آب از طریق شبکه در مواردی که فاقد شبکه هستند، رفع فرسودگی ها و بررسی و متعادل کردن عناصر معدنی که در برخی موارد وجود دارد، برگزار شد، اظهار کرد: در جنوب کرمان بعد از انقلاب برای تامین آب شرب سالم خدمات بزرگی انجام شده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اضافه کرد: به جز شهرستان رودبار بقیه شهرستان ها بالای ۹۰ درصد دارای آب لوله کشی هستند و ۱۰ درصد نیز به وسیله تانکر آبرسانی می شوند.

 

وی بیان کرد: در شهرستان رودبار به دلیل پراکندگی جمعیت هنوز به اندازه سایر شهرستان های منطقه شبکه آبرسانی کامل نیست.

 

خیرخواه عنوان کرد: طی برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری با همکاری وزارت نیرو، آب و فاضلاب، وزارت بهداشت، استانداری، سپاه و هلال احمر و برخی از خیران پروژه هایی در دستور کار قرار دارد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خاتمه عنوان کرد: طی یک برنامه زمانبندی ۲ تا سه ساله پوشش آبرسانی شبکه ای در شهرستان رودبار حداقل به بیش از ۹۰ درصد برسد تا سلامتی مردم از ضریب اطمینان بیشتری برخوردار شود.

کد خبر 1200035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha