حج امسال در شرایط بسیار خوبی نسبت به سال های گذشته برگزار شد

حجت الاسلام نواب با بیان اینکه وضعیت حج تمتع امسال بسیار بهتر و مطلوب تر از سال های گذشته برگزار شد، گفت: برخورد ماموران عربستان سعودی هم در مکه و هم در مدینه و هم در زمان انجام اعمال حج تمتع بسیار خوب بود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین نواب در نشست تشریح وضعیت حج تمتع امسال که دقایقی پیش در سالن تشریفات فرودگاه امام خمینی رحمت الله علیه تهران برگزار شد با بیان اینکه وضعیت حج تمتع امسال بسیار بهتر و مطلوب تر از سال های گذشته برگزار شد، اظهار کرد: برخورد ماموران عربستان سعودی هم در مکه و هم در مدینه و هم در زمان انجام اعمال حج تمتع بسیار خوب بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج افزود: ارتباط زائران ایرانی با زائران سایر کشورها خوب بود. 

وی اضافه کرد: شاید مهم ترین دلیل انجام بسیار خوب مراسم حج امسال، حضور کمتر زائران بود زیرا حج امسال با ظرفیت ۴۵ درصدی نسبت به سال های گذشته برگزار شد.

نواب گفت: در سال های گذشته حدود دو میلیون نفر زائر در مراسم حج تمتع شرکت می کردند که امسال کمتر از یک میلیون نفر بود. 

وی ادامه داد: به دلیل گران شدن هزینه حج برخی از کشورها البته کشورهای کوچک تر در مراسم حج امسال شرکت نکردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج اظهار کرد: از اتفاقات خوب دیگر در مراسم حج تمتع امسال، هوای مطلوب بود. ما نسبت به گرمای هوا در روز غرفه و انجام اعمال عرفات نگرانی داشتیم که خدا را شکر هوا در این روز هم خوب بود.

وی اضافه کرد: تعداد بسیار کمتری از زائران نسبت به سال های گذشته به دیار باقی شتافتند.

نواب در ادامه با بیان اینکه عملیات اعزام زائران ایرانی به کشور به خوبی در حال انجام است، گفت: انشاءالله بقیه زائران عزیز کشورمان تا آخر هفته به کشور بازمی‌گردند.

کد خبر 1200041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha