انتقاد استاندار گیلان از عدم جذب بودجه پسماند توسط شهرداری رشت

عباسی ضمن انتقاد از عدم جذب بودجه پسماند توسط شهرداری رشت گفت: مردم استان گیلان تا چه زمانی باید جور ناکارآمدی، ضعف و ناهماهنگی اعضای شورای شهر رشت را بکشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز (سه‌شنبه، ۴ مرداد) در جلسه کارگروه مدیریت پسماند که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر پسماند نه تنها در کشورمان و استان‌های شمالی بلکه در همه جهان به یک چالش بزرگ زیست محیطی تبدیل شده است.

 

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه گزارشات ارائه شده از سوی برخی از شهرستان‌های استان نشان دهنده نوعی فاجعه زیست محیطی است عنوان کرد: متاسفانه گزارشات واصله و نوع عملکردها حاکیست برخی از فرمانداران عملا کاری برای مدیریت پسماند حوزه استحفاظی خود انجام نمی‌دهند.

 

عباسی ضمن انتقاد شدید از چنین رویکردها و رویه‌هایی آن هم در استانی مانند گیلان که پسماند جزو اولویت‌های ویژه آن محسوب می‌شود اذعان کرد: باید چنین رویه‌های در اسرع وقت اصلاح شود زیرا دولت سیزدهم مشکلی برای تامین اعتبارات حوزه زباله و پسماند ندارد و با وجود همه تنگناهای مالی منابع لازم را اختصاص می‌دهد.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان استاندار انجام کار عملیاتی و جدی برای مدیریت پسماند و زباله در سطح استان و فعال عمل کردن هر چه بیشتر فرمانداران و شهرستان‌ها در همین زمینه را خواستار شد و گفت: مردم استان گیلان تا چه زمانی باید جور ناکارآمدی، ضعف و ناهماهنگی اعضای شورای شهر رشت را بکشند.

 

وی با اشاره به موضوع عدم ثبات مدیریتی در مرکز استان گیلان و جابه‌جایی شهرداران به ویژه شهردار رشت اضافه کرد: اینگونه مسائل به ضرر استان گیلان و شهر رشت است، این شهر چندین سال است که دستخوش بازی‌های سیاسی و رفتار ناهماهنگ اعضای شورای شهر است.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه اینگونه رویه‌ها علاوه بر تاخیر در انجام پروژه‌های پسماند به ویژه در سراوان بهبود فضای شهر رشت در حوزه مدیریت پسماند و زباله را طولانی‌تر از هر زمان دیگری می‌کند افزود: بدون انسجام و وحدت رویه لازم هیچ هدفی در حوزه مدیریت زباله و پسماند عملیاتی نخواهد شد.

 

عباسی در ادامه از عدم جذب بودجه پسماند توسط شهرداری رشت انتقاد کرد و ضمن اعلام نارضایتی شدید خود از این موضوع عنوان داشت: انتظار دارم شورای شهر رشت مسئولیت کارهای خود را بپذیرد همچنین فرماندار شهرستان رشت هم باید بر تمام کارهای شورا اعم از پیگیری موارد مربوط به پسماند شهری نظارت دقیقی به عمل آورد.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان لزوم پایش و بررسی دقیق عملکرد  مسئولان در حوزه تفکیک زباله از مبدا و ساماندهی پسماند و درصد تولید زباله و دفن بهداشتی آن را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: باید افرادی که در این زمینه‌ها عملکرد مثبتی داشتند و یا کسانی که عملکرد منفی دارند مشخص و اعلام شود.

 

وی در ادامه به موضوعات حول محور طرح ساماندهی آرد و توزیع آن در بین نانوایی‌های استان گیلان اشاره کرد و بیان داشت: ۲۹ هزار کیسه آرد بیشتر از سال گذشته در شهرستان‌های استان گیلان توزیع شده است اما باز هم اعتراضات مبنی بر تعطیلی یا فعالیت نیمه وقت نانوایی ها به گوش می‌رسد.

 

استاندار گیلان مقابله با سودجویان و برهم زنندگان ثبات در بازار توزیع آرد و نان را خواستار شد و اذعان کرد: نباید اجازه دهیم عده‌ای سودجو ما را دور بزنند و اقدامات ضد مردمی را به ویژه در حوزه آرد و نان انجام دهند بلکه باید اقدامات نظارتی خود را در این حوزه افزایش دهیم.

 

استاندار گیلان در پایان از مسئولان و برخی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی به خاطر عدم انعکاس اقدامات مثبت دولت و نمایندگان وی در استان انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: در حالی شاهد چنین رویه‌هایی هستیم که فعالیت و تلاش‌ها بسیار چشمگیر است اما این اقدامات که کم هم نیستند به درستی اطلاع رسانی نمی‌شود.

 

کد خبر 1200048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha