لزوم تبیین رفتار بشر دوستانه با اسرای عراقی

سردار علاماتی با بیان اینکه عراقی‌ها ۵۶ هزار اسیر در ایران داشتند و نزدیک به ۷ میلیون نامه را اجازه دادیم تبادل کنند، گفت: رفتار بشر دوستانه ایران با اسرای عراقی باید تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «غلامرضا علاماتی» امروز(۴مرداد) در مراسم افتتاحیه همایش ملی اسناد دفاع مقدس که در مجتمع شهید بهشتی بهزیستی استان مازندران برگزار شد با بیان اینکه ما در طول دفاع مقدس بالغ بر 5 میلیون و 624 هزار و 154 نامه بین آزادگان و خانواده‌هایشان ارسال شد، اظهار کرد: سهم نامه‌های اسرا 2 میلیون و 189 هزار و 500 نامه است.

 

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس همچنین تعداد نامه‌های خانواده‌ها را به اسرا 3 میلیون و 434 هزار و 554 نامه اعلام کرد و گفت: این نامه‌ها سندهایی است که در دوران دفاع مقدس به صورت رمز تبادل شده است.

 

سردار علاماتی با بیان اینکه امروز اینها یکی از گنج هایی است که در اختیار داریم، ادامه داد: مقاومت و ایستادگی رزمندگان دوران دفاع مقدس از جمله اسرا باید به نسل حاضر و آینده منتقل شود.

 

وی شمار اسرای ایرانی در زندان‌های عراق را نزدیک به 39 هزار و 140 نفر اسیر اعلام کرد و گفت: در مقابل عراقی‌ها 56 هزار اسیر در ایران داشتند و نزدیک به 7 میلیون نامه را اجازه دادیم تبادل کنند.

 

سردار علاماتی با بیان اینکه سهم ایران از موضوع اقدامات انسان دوستانه و بشر دوستانه فراتر از قوانین و چهارچوب های بین المللی بوده است، افزود: این اسناد و مدارک نشانگر حقانیت است این حقانیت باید تبیین شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم باید حظ و بهره معنوی این اسناد را در طول 200 سال آینده ببرند و استفاده کنند و باید این عزت و عظمت و پایداری و مقاومت را به نسل های آینده انتقال دهیم.
 

 

به گزارش شبستان، در همایش ملی اسناد دفاع مقدس که به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در مجتمع شهید بهشتی بهزیستی استان برگزار شد از دو عنوان کتاب اسنادی اسناد مشرح مذاکرات مقامات ایران و عراق پیرامون اسراء و مفقودین و «از خون دل نوشتم» نامه‌های حجت الاسلام «محمدحسن جمشیدی» به فرزند شهیدش «مهدی جمشیدی» رونمایی شده است.

کد خبر 1200065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha