۲  ماده از طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو تصویب شد

۲ ماده از طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با حضور معاونان وزیر بهداشت برگزار شد طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی در دستورکار کمیسیون قرار داشت که تا ماده 2 این طرح مورد بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت و به تصویب رسید. براساس (ماده 1) این طرح زمان تعهد خدمت پزشکان در مناطق محروم از 3 برابر به 1.5 تا 2 برابر تقلیل یافت بنابراین میزان تعهد خدمت مشمولان برای خدمت در مناطق مورد تعهد برای رشته های پرطرفدار تخصصی که هرساله توسط وزارت بهداشت اعلام می شود به میزان 2 برابر و برای سایر متعهدین یک و نیم برابر مدت تحصیل خواهد بود. کلیه متعهدین موظفند بلافاصله پس از فارغ التحصیلی خود را به دانشگاه علوم پزشکی معرفی کنند.

 

همچنین براساس ماده 2 این طرح نیز برخی فعالیت ها برای مشمولان این قانون ممنوع خواهد بود که از جمله آنان می توان به فعالیت پزشکی انتفاعی، دایر نمودن مطب و انجام تعهدات در خارج از استان محل تعهد اشاره کرد.

 

همچنین تحویل مدرک تحصیلی و ریز نمرات، صدور تائیدیه تحصیلی و گواهینامه توسط وزارت بهداشت تا قبل از اتمام تعهدات ممنوع خواهد بود.

کد خبر 1200066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha