«مرصاد» عملیات کمین/ حضور ۳ گردان از خراسان جنوبی در عملیات مرصاد

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه عملیات مرصاد عملیات کمین بود، گفت: رزمندگان و ملت ایران در این عملیات بزرگ و فراموش نشدنی به دشمنان و منافقین این درس را دادند تا دیگر خیال تعدی به ایران اسلامی را در اذهان خود پرورش ندهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد شامگاه (4 مرداد) در مسجد امام حسین(ع) شهر یبرجند با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی و مردم ولایتمدار این شهرستان برگزار شد.

 

سرهنگ «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در این مراسم گفت: استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدام به تحمیل هشت سال جنگ بر ملت ایران کرد و به لطف خدا و دلاوری های رزمندگان با شکست مواجه شد.

 

وی درخصوص عملیات مرصاد عنوان کرد: این عملیات هنگامی که قطعنامه پذیرفته شد طراحی شده بود و آخرین عملیات دوران دفاع مقدس محسوب می شود و منافقین آن را «فروغ جاویدان» می نامیدند.

 

سرهنگ فلاحی ادامه داد: در آن زمان منافقین با تشکیل 23 تیپ با کمک صدام تلاش کردند تا از طریق سرپل ذهاب خود را سه روزه در 3 مرداد 1367 به تهران برسانند با این خیال که مردم ایران از جنگ خسته شده اند و کسی در مقابلشان نخواهد ایستاد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه عملیات مرصاد عملیات کمین بود، گفت: منافقین هنگام ورود به کشور به بیمارستان ها هم رحم نکردند و در روز 5 مرداد 1367 عملیات مرصاد با رمز «یاعلی» به منظور مقابله با نیروهای سازمان مجاهدین خلق آغاز شد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: رزمندگان در این عملیات فراموش نشدنی دشمن را از سه محور به پشت مرزهای جمهوری اسلامی عقب راندند و این عملیات بزرگ به دشمن این درس را داد تا دیگر خیال تعدی به ایران اسلامی را در اذهان خود پرورش ندهند.

 

سرهنگ فلاحی در پایان اظهار داشت: از خراسان جنوبی سه گردان امام علی (ع)، امام رضا(ع) و الغدیر در عملیات مرصاد حضور داشتند و تنها «صفرعلی رضایی» از خراسان جنوبی در این عملیات به فیض شهادت نائل آمده است.

 

 

کد خبر 1200097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha