دلبستگی به دنیا موجب اسارت انسان می شود

حجت الاسلام عباسی گفت: دلبستگی به دنیا، زمین گیر کننده است و انسان را به اسارت درمی آورد شهدا این دلبستگی به دنیا را نداشتند و داوطلبانه جان خود را فدا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «علی عباسی» شب گذشته (سه شنبه 4 مرداد) در جلسه تفسیر قرآن کریم بیان کرد: در آیه 22 و 23 سوره احقاف آمده است قوم عاد به حضرت هود گفتند آیا به سراغ ما آمده ‏اى تا ما را از خدایان مان برگردانى، اگر از راستگویانى، آنچه را وعده مى ‏دهى براى ما بیاور و حضرت هود فرمود علم (به زمان وقوع قیامت) تنها نزد خداست و من آنچه را بدان فرستاده شده‏ ام به شما ابلاغ مى‏کنم، ولى (متأسفانه) شما را گروهى جاهل مى ‏بینم.

 

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: نادانان دلسوزی را دشمنی تلقی می کنند و با وجود اینکه حضرت هود پیامبر خدا به سراغ این قوم رفت تا آنها را هدایت کند ولی آنها نپذیرفتند.

 

وی با اشاره به آثار سوء دلبستگی به دنیا افزود: دلبستگی به دنیا، زمین گیر کننده است و انسان را به اسارت درمی آورد شهدا این دلبستگی به دنیا را نداشتند و داوطلبانه جان خود را فدا کردند و همین گذشت و ایثار شهدا بیانگر دلبسته نبودن آنها به دنیاست.

 

حجت الاسلام عباسی اضافه کرد: برای شهدا هم همسر و فرزندان دوست داشتنی بود ولی دلبسته نبودند و در راه خدا جانشان را فدا کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: وظیفه انبیا، فقط ابلاغ است و اینکه کلام پیامبر و وحی در برخی اثر نمی کند به دلیل عدم قابلیت آنهاست.

کد خبر 1200110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha