نماز جمعه سنگر مقابله با تهاجم فرهنگی و دفاع از انقلاب است

حجت‌الاسلام محمدیان نماز جمعه را سنگر مقابله با تهاجم فرهنگی و دفاع از انقلاب دانست و گفت: نماز جمعه یکی از راه‌ها برای پیشبرد و تعالی جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

«حجت‌الاسلام احمد محمدیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی اظهار کرد: آیت‌الله طالقانی (ره) با امام راحل دیداری داشتند و از ایشان خواستند نماز جمعه برگزار شود تا مردم در این امر خطیر شرکت کنند.

 

امام جمعه موقت اندیمشک افزود: زمانی که این مسئله در بین آحاد مردم تبلیغ و پخش شد، جمعیت بسیاری در این نماز شرکت کردند و مشاهده می‌کنیم که تاکنون این حضور در تمام کشور رخ می‌دهد.

 

وی اذعان کرد: ما نباید به نماز جمعه از جهت یک مکان مقدسی که در آن ۲ خطبه و نماز خوانده می‌شود نگاه کنیم چرا که به عنوان یک سیستم و دستگاه خاص به ظاهر ساده اما بسیار کاربردی به حساب می‌آید و یکی از سیبل‌های دشمن برای نابودی انقلاب است.

 

حجت‌الاسلام محمدیان تصریح کرد: در بیانات رهبر انقلاب اسلامی نماز جمعه به عنوان عضو حفظ کننده نظام، بخشی از دستگاه مردمی رهبری در جامعه، وسیله تربیت اسلامی، سنگر مقابله با تهاجم فرهنگی و سنگر دفاع از انقلاب توصیف شده است.

 

وی با بیان اینکه نماز جمعه وحدت آفرین است و مردم از تمام جریانات سیاسی در این مراسم سیاسی عبادی آگاه می‌شوند عنوان کرد: این نماز برکاتی از جانب خداوند بین مردم دارد و نقطه آرامش دل‌ها است و سبب دوری از نفاق در قلوب می‌شود.

 

امام جمعه موقت اندیمشک با تأکید بر لزوم برگزاری باشکوه آئین عبادی سیاسی نماز جمعه خاطر نشان کرد: نماز جمعه یکی از راه‌ها برای پیشبرد و تعالی جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

کد خبر 1200121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha