نماز جمعه بهترین جایگاه برای بیان مشکلات مردم است

امام جمعه آران و بیدگل گفت: نماز جمعه بهترین جایگاه برای بیان مشکلات مردم است و ائمه جمعه باید وحدت آفرین باشند و درد مردم را بیان کنند.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز بزرگداشت نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نماز جمعه بهترین جایگاه برای بیان مشکلات مردم است و ائمه جمعه باید وحدت آفرین باشند و درد مردم را بیان کنند.

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: نماز جمعه نماد دشمن شناسی و دشمن شکنی است و هر چه پررنگ تر باشد دشمن مایوس تر و توطئه هایش خنثی می شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: نماز جمعه نهاد جریان ساز است و جریان مثبتی را در جامعه ایجاد می کند چرا که بیش از یک هزار پایگاه نماز جمعه در کل کشور فعال است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل تصریح کرد: نماز جمعه، مصداق واقعی تولی و تبری و نمازی است که سبک شمردن آن نشانه نفاق است.

 

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه اظهار داشت: نماز جمعه بهترین مکان برای خنثی سازی شایعه ها و شبهات بویژه در فضای مجازی و محلی برای تشویق مردم برای حضور در صحنه های مختلف سیاسی اجتماعی و فرهنگی مذهبی است.



امام جمعه آران و بیدگل افزود: سنگر نماز جمعه، سنگر وحدت، سنگر عزت و مرکز دعوت به تقوا و تجدید عهد هفتگی با امام زمان(عج)، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است.



حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به آیه ای از سوره جمعه گفت: در فضیلت این نماز همین بس که سوره‌‏اى در قرآن به این نام آمده و در آن‌جا به صراحت مؤمنان به حضور در نماز جمعه دعوت شده‌اند و در واقع دعوت کننده نماز جمعه خداست و فرمان به ترک معامله و داد و ستد داده است و استجابت دعا به همراه دارد.

کد خبر 1200148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha