گشت ارشاد مسئولین با قوت دنبال می شود

محمدی یکی از مأموریت‌های اصلی ستاد را مطالبه گری دانست و گفت: مردم باید به همدیگر و مسئولین تذکر بدهند. امسال تلاش داریم با ایجاد گشت ارشاد مسئولین، تحقق مطالبه گری را به بهترین شکل ممکن شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهرداد محمدی» امروز(۵مرداد) در نشست خبری با محوریت هفته امربه‌معروف و نهی از منکر ضمن تبیین جایگاه و فلسفه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه به تشریح اقدامات ، وظایف و فعالیت‌های ستاد در استان مازندران پرداخت و اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بالاترین معروف ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی است.
  

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان مازندران بابیان اینکه این ستاد برنامه‌های مختلفی را در طول سال باهدف ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر اجرا می‌کند، خاطرنشان کرد: برنامه پیش رو اجرای ویژه‌برنامه‌های دهه احیای امربه‌معروف و نهی از منکر بوده که از اول تا دهم محرم‌الحرام (۸مرداد تا ۱۷مردادماه ) و با شعار «ملت حسینی، مطالبه گری آگاهانه و تبیین مجاهدانه» اجرا می‌شود. 

 

محمدی بابیان اینکه باید از ظرفیت محرم و صفر استفاده کنیم تا امربه‌معروف و نهی از منکر احیا شود، بیان کرد: بحث ضرورت اجرایی امربه معروف و نهی ازمنکر در جامعه اسلامی برکسی پوشیده نیست باید کاری کنیم همه مردم برای احیای این فریضتین پای کار بیایند.

 

وی با بیان اینکه مقابله با منکرات و دعوت به معروفات لازمه جامعه اسلامی است، گفت: مطالبه گری آگاهانه زمینه اصلاح امور در حوزه های مختلف را فراهم می کند. 

 

محمدی با بیان اینکه بحث آموزش آمرین به معروف و ناهیان از منکر را پیگیریم، ادامه داد: آموزش پایه، مهارتی و... را در دستور کار داریم.

 

وی به اهمیت پرداختن هیات مذهبی به جهاد تبیین در مراسم های سوگواری محرم و صفر اشاره کرد و افزود: حجاب و عفاف یک فوریت است و نیازمند این که دستگاه های ذی مدخل وظایف خود را در این حوزه انجام دهند.

 

محمدی با بیان اینکه دشمن تلاش دارد با رواج بی حجابی به انقلاب اسلامی ضربه بزند، گفت: ریشه های دینی و فرهنگی مردم ایران اسلامی و به ویژه استان مازندران اجازه نمی دهند دشمنان انقلاب عفت و پاكدامني آنها را خدشه دار کند. 

 

وی با بیان اینکه تشکل های مردمی اقدامات خوبی در حوزه ترویج حجاب و عفاف در دست اجرا دارند، ادامه داد: دولت سیزدهم تلاش دارد پوشاک مناسب در دسترس خانواده‌ها قرار داده شود. 

 

محمدی با بیان اینکه در ستاد امربه معروف و نهی از منکر مازندران برنامه های مرتبط با احیای این فریضتین را بر مبنای زیست بوم استان پیگیر است، گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر به دهه اول محرم اختصاص ندارد بلکه در طول سال اجرای درست و به موقع این فریضتین باید مورد توجه باشد.

 

وی به گشت ارشاد مسئولین  اشاره و بیان کرد: نیروی انتظامی عامل اقتدار در بحث امنیت اجتماعی است و باید یاری رسان نیروی انتظامی در بحث گشت ارشاد باشیم و بهانه دست معاندین نظام ندهیم.

 

محمدی با بیان اینکه تلاش داریم گشت ارشاد به سراغ مسئولین برود تا شاهد بسته شدن روزنه های فساد در دستگاه های اجرایی باشیم، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر  به دنبال پیاده سازی گشت ارشاد در جهت پاکسازی ادارات و دستگاه‌هاي اجرایی استان با هدف رفع روزه های فساد است.

 

وی با بیان اینکه اگر جوانان در چله دوم پای کار بیایند قطعا شاهد رفع مشکلات در حوزه های مختلف خواهیم بود، افزود: باید جوانان و آمرین معروف و ناهیان از منکر مورد حمایت قرار گیرند.

 

محمدی با بیان اینکه بحث تحقق شعار سال رهبری را پیگیر هستیم،  گفت: تولید و اشتغال دانش بنیان خواست رهبری است و باید مسئولین کمک کنند جوانان در راستای تحقق منویات معظم له ورود کنند. 

 

وی درباره نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان "تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین" گفت:تاکید رهبری بر تولید دانش بنیان مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی را فراهم می کند.

 

محمدی در رابطه با نام‌گذاری روزهای دهه امربه‌معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: روز اول محرم به نام  نظارت همگانی- تعالی اجتماعی، روز دوم محرم به نام رسانه معروف گستری و منکر زدایی، روز سوم به‌نام دختران مکتبی- زیست عفیفانه، روز چهارم محرم به نام مسجد بستر تربیت آمران و ناهیان حسینی ، روز پنجم محرم به نام نهی از اشرافی گری- امر به خدمت محوری مسئولان، روز ششم محرم به نام امربه معروف و نهی از منکر آموزش محور و آگاهانه، روز هفتم محرم به نام خانواده- پرورش تفکر نقاد ، روز هشتم به نام جوان- پرسش گری و مطالبه گری ، روز نهم به نام حمایت از آمران و ناهیان  و روز دهم به نام نهضت حسینی- قیام برای حاکمیت اسلام و نفی طاغوت نامگذاری شده است.

کد خبر 1200212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha