بالگرد هلال احمر خراسان جنوبی تعویض می شود

ولی پور با اشاره به اینکه برای کارایی بیشتر، بالگرد هلال احمر استان تعویض می شود، گفت: ذخیره انبارهای هلال احمر خراسان جنوبی بیش از نیاز استان شارژ شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی ولی پور» شامگاه (۵ مرداد) در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به خریدهایی که از اردیبهشت داشتیم انبارهای ذخیره هلال احمر بیش از نیاز استان شارژ شد و در آینده هم دیگر اقلام مورد نیاز تحویل هلال احمر استان می شود.

 


به گفته وی با دستور رئیس جمهور تا پایان سال اعتباراتی برای تجهیز پایگاه های امداد و نجات کشور در اختیار هلال احمر قرار می گیرد که در مرحله اول 200 دستگاه خودرو به هلال احمر تحویل می شود که به خراسان جنوبی در تخصیص تجهیزات ویژه نگاه خواهد شد.

 


وی با اشاره به اینکه برای کارایی بیشتر، بالگرد هلال احمر استان تعویض می شود، گفت: در برنامه هفتم توسعه کشور و برنامه پنج ساله هلال احمرکشور، افزایش پایگاه های امداد و نجات مورد توجه قرار گرفته است.

 


ولی پور تصریح کرد: با حمایت استانداری خراسان جنوبی برای صدور مجوز پایگاه های امداد و نجات مساعدت لازم را با توجه به نیاز موجود در خراسان جنوبی انجام خواهیم داد.

 


به گفته وی از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان ها برای اولین بار اعتباراتی برای هلال احمر در نظر گرفته می شود که تاکنون 800 میلیارد تومان برای استان های مختلف مصوب شده است.

 


وی تصریح کرد: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی تاکنون اعتباری مصوب نشده است که با همکاری استانداری باید پیگیری های لازم در این خصوص انجام شود.

 

همچنین «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت:با توجه به وسعت زیاد و کم برخورداری، لازم است که این استان در تقویت تجهیزات امدادی هلال احمر ویژه دیده شود چراکه این موضوع در ارائه خدمات مطلوب تر ضروری است.

 

به گفته وی؛ در توزیع مختلف تجهیزات و خودروهای امدادی باید هلال احمر خراسان جنوبی به صورت ویژه و خاص دیده شود تا از شرمندگی مردم این استان خارج شویم.

 

وی ادامه داد: ما هم در زمینه تخصیص اعتبارات بیشترین همراهی‌ها را خواهیم داشت تا بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف بیشترین بهره را برای استان داشته باشیم.

 

استاندار، وسعت زیاد خراسان جنوبی را فرصت و تهدید برای استان برشمرد و اضافه کرد: وسعت زیاد شهرستان‌های استان خدمات‌رسانی به مردم را هزینه‌بر کرده که در این راستا باید شاخص جمعیت در توزیع اعتبارات برای خراسان جنوبی کمرنگ دیده شود و شاخص مساحت و کم برخورداری به صورت ویژه لحاظ شود.

 

قناعت با بیان اینکه در حادثه واژگونی قطار مشهد - یزد کار تیمی خوبی در استان شکل گرفت، تصریح کرد: حادثه به خوبی مدیریت شد و موضوع قضایی آن همچنان در حال پیگیری است.

 

وی ادامه داد: در این حادثه امدادگران هلال احمر استان در ابتدای وقوع حادثه حضور داشتند و نقش خود را به خوبی ایفا کردند که تلاش این مجموعه جای قدردانی دارد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1200230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha