خیال خام منافقان برای شکست ایران

امیر سرتیپ جعفری با بیان اینكه صدام با ۱۲ لشكر در سال ۱۳۵۹ نتوانست به اهداف خود دست یابد، گفت: منافقین با چهار تا پنج هزار نفر فكر می‌كردند می‌توانند ایران را شكست دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ مجتبی جعفری، از فرماندهان جنگ در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص عملیات مرصاد با اشاره به اینکه علی رغم اعلام پایان جنگ شاهد تجاوز دشمن بودیم، گفت: این مسئله از یك منظر جواب خوبی برای كسانی است كه اعتقاد دارند باید جنگ را بعد از فتح خرمشهر تمام می‌كردیم زیرا اگر در آن زمان هم جنگ را تمام می‌كردیم باز هم عراق به ایران حمله می‌كرد.

 

وی با بیان اینکه بعد از حمله عراق و منافقین به ایران پس از پذیرش قطعنامه، رهبر معظم انقلاب در آن زمان كه رئیس جمهور بودند، در نماز جمعه اعلام كردند من دیگر در نماز جمعه خطبه نمی‌خوانم تا تكلیف جنگ مشخص شود، گفت: با این جمله سیل مردم سرازیر به جبهه شد و حمله‌ای به متجاوزین در اهواز انجام شد. این حمله باعث عقب نشینی دشمن تا پشت مرزهای بین المللی شد.

 

این فرمانده جنگ با بیان اینكه صدام با 12 لشكر در سال 1359 نتوانست به اهداف خود دست یابد، گفت: منافقین با چهار تا پنج هزار نفر فكر می‌كردند می‌توانند ایران را شكست دهند. با توجه به اینكه منافقین در عراق یك قدرتی محسوب می‌شدند فكر می‌كنم صدام برای آن كه از شر آن‌ها رها شود منافقین را فریب داد تا به ایران حمله كنند. آن‌ها به گونه‌ای برای حمله به ایران ذهن‌شان خالی شده بود كه در مسیر حمله برای هر استان، استاندار تعیین كرده بودند.

 

امیر جعفری با بیان اینکه نیروهای منافقین سوار بر نفربرهای چرخ دار به سرعت خودشان را به اسلام آباد رساندند و به همین جهت فكر می‌كردند چون تا آنجا به سرعت رسیدند، رویای فتح سه روزه تهران محقق می‌شود، گفت: وقتی از اسلام آباد خارج شدند، در مسیر كرمانشاه در ترافیك خروج مردم از اسلام آباد گیر كردند و حركت آن‌ها كند شد.

 

 

کد خبر 1200241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha