پیوند میان امام و امت در دوران دفاع مقدس یکی از محورهای مهم روایتگری باشد

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج استان کرمان با تأکید بر اینکه روایت گران باید به سمت علمی شدن حرکت کرده و اطلاعات خود را ارتقا بدهند؛ گفت: پیوند میان امام و امت در دوران دفاع مقدس یکی از محورهای مهم روایتگری باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ اکبر کُردی در همایش استانی راویان دفاع مقدس، وظیفه روای را به دست آوردن واقعیت برای آشنا کردن مردم با آن دانست و گفت: راه مقابله با تحریف همین است.

 

 

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج استان کرمان افزود: روایان در دوران جنگ با حضور در کنار فرماندهان همه موارد را ضبط و ثبت و درنهایت به دفتر سیاسی سپاه ارسال می کردند تا تحلیل و تفسیر شود و این مهم تا سال ۱۳۶۴ ادامه داشت و از آن پس  با کمک افراد متخصص و دانشگاهی به سمت علمی شدن سوق داده شده است.

 

 

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه از روز اول جنگ تا پایان آن همه مسائل را جمع آوری کردیم اما هنوز خیلی از وقایع و حقایق جنگ بعد از ۳۳ سال ناگفته است و اولین توصیه بنده به شما روایت گران این است به سمت علمی شدن حرکت کنید و اطلاعات خود را ارتقا دهید.

 

 

کردی اظهار کرد: اگر به شیوه سال های قبل صحبت کنیم نسل جدید پذیرش صحبت های ما را نخواهد داشت، حماسی و احساسی صحبت کردن بسیار خوب است و تغییراتی در انسان ایجاد می کند اما باید با ارتقا اطلاعات از تحریف جلوگیری کرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه در این زمینه می توان از برخی کتب منتشر شده استفاده و حقایق را تبیین کرد؛ گفت: کار روایت گران دوران دفاع مقدس بسیار سخت و ظریف است.

 

 

این مسئول بر اهمیت جهاد تبیین تأکید و تصریح کرد: جهاد تبیین؛ بیان کردن حقایق و وقابع و یکی از وظایف اصلی و بار سنگینی بر دوش روایتگران است و یکی از موارد اصلی بحث روایت گری ها، پیوند میان امام و امت در دوران دفاع مقدس باید باشد که نسخه نجات بخش امروز کشور بحث ولایت مداری است.

 

 

وی با بیان اینکه از واقعه کربلا ۱۳۸۳ سال می گذرد و ما همچنان با روایتگری از این واقعه بهره می بریم؛ اظهار کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری روایت گری هشت سال دفاع مقدس اگر ۸۰ سال هم طول بکشد جا دارد.

 

 

این مسئول نسبت به تحریف دشمن از وقایع دفاع مقدس هشدار داد و در خطاب به راویان حاضر در این همایش یادآور شد: تبیین کنید تا تحریف صورت نگیرد که توصیه رهبری است.

 

 

وی با اشاره به امدادهای غیبی در دوران دفاع مقدس و متوسل شدن رزمندگان به معصومین علیهم السلام گفت: بنا به فرموده رهبری امدادهای غیبی، سبک زندگی صادقانه و بدون تحریف را برای مخاطبین خود بیان کنید.

 


کردی با تأکید بر اینکه کار روایتگری باید محکم و متقن باشد و نباید ذهن افراد را به سمت استثنائات که فکر آنان را از حقایق منحرف می کند، ببرید؛ خاطرنشان کرد: نباید به تدبیر و توانمندی رزمندگان خیانت کرد بلکه باید تدابیر رزمندگان که ماه ها برای اجرای یک عملیات زحمت می کشیدند را مواظبت باشیم و اصل جنگ را خراب نکنیم.

 

 

وی در پایان با اشاره به سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد به بیان خاطره ای از آن دوران پرداخت.

کد خبر 1200257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha