لزوم آمادگی کشاورزان و بهره برداران  برابر خطر احتمالی سیل در جهرم

زمانی بر آمادگی کشاورزان، دامداران و بهره برداران در برابر خطر احتمالی سیلاب در شهرستان جهرم تاکید و خواستار رعایت اصول ایمنی به منظور حفاظت از اموال خود شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «حسن زمانی»، امروز (چهارشنبه ۵ مرداد) در جلسه پیشگیری و هماهنگی پاسخ به بحران بخش کشاورزی، با اشاره به شرایط جوی و  احتمال سیل در شهرستان جهرم گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش های سنگین در سطح شهرستان، آبگرفتگی های معابر و سیلابی شدن رودخانه ها، تمامی نیروها به حالت آماده باش هستند.

 

سرپرست جهاد کشاورزی جهرم با اشاره به اینکه مرخصی و مأموریت کارکنان این مجموعه تا اطلاع ثانوی لغو شده است، افزود:  تمام مسیرهایی که احتمال طغیان رودخانه و سیلابی شدن در آنها وجود دارد شناسایی و راهکارهای لازم برای جلو گیری از حوادث و خسارت به بخش کشاورزی اندیشیده شده است.

 

وی در دسترس بودن تمامی کارکنان جهاد کشاورزی جهرم تا اطلاع ثانوی را ضروری و حضور آنان در زمان وقوع بحران را الزامی دانست.

 

 زمانی همچنین به بهره برداران بخش کشاورزی، جهت پیشگیری از خسارات احتمالی توصیه کرد تا ضمن جمع آوری محصولات باغی، جمع آوری یا محافظت از خرمن های یونجه و کاه و باز کردن راه آب مزارع، کانال ها و جوی آب در مزارع و باغات را لایروبی کرده از محصولات صیفی خود محافظت کنند.

 

وی با تاکید بر محافظت از طرح های تأمین آب و طرح های تغذیه مصنوعی به ویژه طرح های در حال اجرا و نیمه تمام، خواستار محافظت از گلخانه ها از جمله چک کردن پوشش ها، رفع پارگی و آسیب دیدگی و پیش بینی برق اضطراری در صورت قطع احتمالی برق، ممانعت از برپایی چادر در کنار رودخانه ها مسیل ها و آبراهه ها و جلوگیری از چرای دام در ارتفاعات شد.

 

سرپرست جهاد کشاورزی جهرم در پایان تاکید کرد: دامداران روستایی و عشایری و زنبور داران از قرار دادن کلنی های زنبور عسل در مسیر رودخانه ها و مسیل ها اکیداً خودداری و برنامه کوچ زنبورهای خود را به بعد از اتمام بارندگی ها موکول کنند.

 

کد خبر 1200263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha