عملیات مرصاد شکست بزرگی برای منافقین کوردل بود

عملیات مرصاد یک شکست بزرگ برای منافقین کوردل و استکبار جهانی و یک پیروزی بزرگ برای رزمندگان اسلام و جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، عملیات غرورآفرین مرصاد که در پی تجاوز ارتش پوشالی و به اصطلاح آزادیبخش سازماندهی شده با عناصر منافقین کوردل و وابسته در روزهای پایان جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ به ایران اسلامی در جبهه غرب کشور در پنجم مردادماه سال ۱۳۶۷ و با رمز مقدس "یا علی بن ابی طالب" (ع) انجام پذیرفت از وقایع و حوادث معنادار تاریخ دفاع مقدس هشت ساله است.

 

 طی آن رزمندگان اسلام و فرزندان رشید و شجاع و ملت ایران با انهدام ماشین جنگی منافقین، درسی بزرگ و ماندگار به خائنین به ملت و مملکت اسلامی و حامیان بعثی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان داد.

 

عملیات فروغ جاویدان توسط نیرو‌های مجاهدین خلق مستقر در عراق طراحی و اجرا و از پشتیبانی کامل دولت وقت عراق برخوردار بود که با هدف فتح تهران طی یک برنامه زمانبندی شده ۳۳ ساعته طراحی و تدارک یافته بود. لازم به ذکر است که پیش از عملیات فروغ جاویدان نیرو‌های ارتش آزادی بخش دو عملیات دیگر را در مرز‌های ایران به نام‌های آفتاب و چلچراغ نیز انجام داده بودند.

 

دفاع مقدس ملت ایران درآخرین سال خودشاهدحوادث تلخ وشیرین بسیاری بود فشار طاقت فرسای قدرتهای استکباری ایران رابامشکلات فراوانی درزمینه های نظامی ،سیاسی واقتصادی مواجه ساخته بود.

 

*عملیات مرصاد در پاسخ به عملیات فروغ جاویدان بود

 

محمد پورهاشمی،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به اینکه عملیات مرصاد نقطه طلایی پیروزی لشگریان اسلام بر کفر و نفاق بود،گفت:عملیات مرصاد در پاسخ به عملیات فروغ جاویدان بود،و منافقین بر اساس یک برنامه زمانبندی شده ۳۳ ساعته در طرح خود برای رسیدن به تهران قصد داشتند با بهره گیری از ۲۵ تیپ ملی پنج مرحله از شهرهای؛ سرپل ذهاب ،اسلام آباد ،همدان و قزوین عبور کرده و خود را به تهران برسانند.

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه ،افزود: این عملیات میان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سازمان تروریستی مجاهدین خلق در اواخر جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ در گرفت و در نهایت پس از چند روز درگیری نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران بر سازمان تروریستی پیروز شد.

 

 

وی خاطر نشان کرد:در این عملیات که یک روز به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس است، عزم و اراده بلند و همت پولادین مردم استان کرمانشاه رخوت منافقین را که از نخوت آنها سرچشمه می گرفت، به دنبال داشت.

 

پور هاشمی،گفت:در عملیات مرصاد ۳۰۴ نفر از رزمندگان میهن به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. بنابر اعتراف منافقین در نشریه مجاهد در این عملیات بیش از ۲۰۰۰ نفر از افراد منافقین به هلاکت رسیدند که حداقل ۱۶ نفر از آن‌ها در زمره مسئولان سازمان مجاهدین خلق، شورای ملی مقاومت و ارتش- به‌اصطلاح- آزادی‌بخش بودند.

 

 

*در عملیات مرصاد ، شیرازه ارتش آزادیبخش منافقین برای همیشه از هم پاشیده شد

 

در ادامه مجتبی کاکایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دوران دفاع مقدس ،گفت: در تاریخ ۲۵ مردادماه سال ۶۷ منافقین کوردل با پشتیبانی استکبار جهانی و ارتش مضحک شده بعث عراق ،در این تاریخ به قصد تصرف چند روزه تهران و سرنگونی انقلاب اسلامی از مرزهای کشورمان نوار مرزی قصرشیرین سرپل‌ذهاب وارد خاک مقدس کشورمان شدند.

 

فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب، افزود: نیروهای بعثی اشغالگر به خیال خام خود در طول چند روز تهران را تصرف خواهند کرد اما غافل از اینکه این هیمنه پوشالی منافقین که برای خود درست کرده بودند در کمین رزمندگان شجاع ایران اسلامی گیر افتادند و در تاریخ ۵ مردادماه سال ۶۷ شکست سختی را متحمل شدند و باعث شد که شیرازه ارتش آزادیبخش منافقین برای همیشه از هم پاشیده شود و هیچ گاه توان سازماندهی نداشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد:به یاد داشته باشیم منافقان چه کسانی بودند و هستند که پشت به مردم و ولایت فقیه، دست در دست اجانب آمریکایی‌ها و صدامیان دادند و خیانت ها به کشور کردند که تاریخ از یاد آوری و باز آوری  این خیانت ها شرم دارد و امروز نیز همچنان مشغول خباثت و خیانتکاری هستند.

 

کاکایی، تصریح کرد :عملیات مرصاد در روز پنجشنبه، ۶مرداد ۱۳۶۷ با رمز مبارک یا علی ابن ابی طالب (علیه‌السّلام) و به منظور مقابله با منافقین در منطقه اسلام آباد و کرند در غرب استان کرمانشاه آغاز  و در این عملیات، ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ تن از نیرو‌های منافقین به هلاکت رسیدند و حدود هزار تن زخمی شدند که در میان کشته شدگان و اسرا تعداد زیادی از کادر‌های سازمان و فرماندهان تیپ‌ها دیده می‌شدند.

 

فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب، اظهار کرد: در این عملیات دشمن با در اختیار داشتن ۲۵ تیپ که مجموعا چهار تا پنج هزار نفر را در بر می‌گرفت و همچنین با بهره گیری از مساعدت‌های دولت عراق که شامل ۱۲۰ دستگاه تانک، ۴۰۰ دستگاه نفربر، ۹۰ قبضه خمپاره انداز ۸۰ میلی متری، ۳۰ قبضه توپ ۱۲۲ میلی متری، ۱۵۰ قبضه خمپاره ۴۰۰ میلی متری، هزار قبضه تیربار کلاشنیکف، ۳۰ قبضه توپ ۱۰۶ میلی متری و ۱۰۰۰ دستگاه کامیون و خودرو می‌شد به مرز‌های غربی کشور حمله کرد و سرانجام  منافقین پس از تحمل یک شکست استراتژیک در پشت تنگه «پاطاق» روز جمعه ۷ مرداد ۱۳۶۷ رسما اعلام کردند که از شهر‌های اسلام آباد و کرند عقب نشینی کرده‌اند.

 

 

 

عملیات مرصاد یک عملیات تاریخ ساز بود 

 

همچنین، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب ضمن گرامیداشت سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد،گفت : منافقین کوردل به پشتیبانی نیروهای بعث عراق خیال خام رسیدن به تهران در کمترین زمان و تسخیر پایتخت کشور و براندازی انقلاب را داشتند و پس از قطعنامه ۵۹۸ از مرزهای غربی وارد کشور شده و با کشتار مردم منطقه به سمت پایتخت کشور به راه افتادند.

 

امام جمعه سرپل ذهاب، افزود : رزمندگان اسلام در سپاه و ارتش و بسیج مردمی باایثار و فداکاری و شجاعت و شهامت مثال زدنی در تنگه چهارزبر راه را بر لشگر تادندان مسلح منافقین بسته و درسی فراموش نشدنی برای همیشه تاریخ به آنها دادند و عملیات فروغ جاویدان آنها را با عملیات مرصاد به افول ابدی منافقین تبدیل کردند .

 

وی خاطر نشان کرد: عملیات مرصاد، نمادی از مقاومت بزرگمردانی است که با اقتدار و ایمان خویش در برابر منافقان و حامیان آنها ایستادگی کردند تا این شجاعت و ازخودگذشتگی هیچوقت از اذهان مردم فراموش نشود.

 

 

حجت الاسلام فاطمی نسب،اظهار کرد: عملیات غرور آفرین مرصاد به پایان و افول منافقین کوردل در کشور تبدیل شد و برای همیشه آنها را به زباله دان تاریخ فرستاد.

 

کد خبر 1200272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha