اجتماع بزرگ هفتگی نماز جمعه حلقه وصل بین حاکمیت و مردم است

فرماندار شهرستان ورامین گفت: اجتماع بزرگ هفتگی نماز جمعه حلقه وصل بین حاکمیت و مردم است و نماز جمعه یک فرصت استثنایی برای مسئولین است تا مطالبات بحق مردم را پاسخ گویی کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، مجید درویشی فرماندار شهرستان ورامین در جلسه تجلیل از اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان ورامین که در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: همه ما در نظام اسلامی باید قدر این نعمت بزرگ نماز جمعه را بدانیم و نماز جمعه در احادیث معصومین به عنوان یک نماز وحدت بخش سیاسی و عبادی تاکید شده است.


وی افزود: نماز جمعه یک فرصت استثنایی برای مسئولین است تا مطالبات بحق مردم را پاسخ گویی کنند.درحقیقت این اجتماع بزرگ هفتگی یک حلقه وصل بین حاکمیت و مردم است و در کنار بحث عبادی آن بحث های اجتماعی و سیاسی دنبال می شود .


درویشی با تقدیر از زحمات اعضای ستاد نماز جمعه که تعطیلات خود را در روزهای جمعه در خدمت مردم هستند بیان داشت: آیت الله محمودی امام جمعه محترم شهرستان ورامین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و پذیرفتن مسئولیت نماز جمعه پایه گذار خدمات ماندگاری در این دیار شدند و  در نمازجمعه ورامین فریضه عبادی سیاسی اجتماعی و فرهنگی دنبال با همت اعضای ستاد هدایت به بهترین نحو ممکن انجام می گردد و حاکمیت باید قدر این مجموعه را بداند تا خودش را به مردم نزدیک کند و بی واسطه حرف مردم را بشنود.


فرماندار ورامین ادامه داد: از کارکردهای نماز جمعه این است که میتواند به عنوان یک ناظر قوی در تمامی حوزه ها عمل می کند تا کارگزاران از ریل خدمت رسانی به مردم خارج نشوند و تذکرات اعمال شده به مسئولین در این سنگر بسیار کارگشا است.


وی از نماز جمعه به عنوان یک پایگاه عظیم برای حفظ انسجام ملی یاد کرد و افزود: نماز جمعه وحدت بخش و الهام بخش برای رسیدن به آرمان های نظام است و آحاد مردم با هر رده سنی در آن شرکت می کنند و این پایگاه محلی برای حلقه وصل بین گروه های مختلف است و این اجتماع می تواند با روشنگری توسط خطیب محترم آن برای همگان چراغ راه گردد.

 

درویشی ادامه داد: همه کسانی که در دایره انقلاب تعریف می شوند می توانند در اجتماع نماز جمعه حضور یابند و امام جمعه بعنوان راس هرم حلقه وصل می تواند در این پویش بزرگ نقش آفرینی نماید و هم اکنون نیز با توجه به تمرکز دشمنان بر روی مسئله ناامیدی، ایجاد امید آفرینی از جمله  کارهایی است که نیاز جدی جامعه ما است که باید از طریق نماز جمعه باید تقویت شود.


فرماندار ورامین نقش خطیب جمعه را در برپایی نماز جمعه و بهره گیری از سنگر نماز جمعه برای استفاده مردم و دستگاه ها در کنار یکدیگر انکار ناپذیر دانست و تصریح کرد: شخص امام جمعه باید سنگ صبور مردم باشد و مردمی که از همه جا ناامید شده اند امام جمعه را بعنوان سنگر آخر حل مشکل خود بدانند و در دولت سیزدهم نیز نماز جمعه و شخص امام جمعه بعنوان یک بازو و حامی دولت قلمداد می شوند.


وی در پایان ضمن تقدیر از مردم دیار 15خرداد که نقش بزرگی در نظام اسلامی داشته اند، گفت: مردم این دیار همیشه پای انقلاب بوده اند و لیاقت مردم ما بیش از اینها است و حاصل هم افزایی و وحدت مسئولین و مردم در شهرستان ورامین می تواند کارهای عقب مانده را که سالهاست بر زمین مانده است را جبران نماید.

کد خبر 1200273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha