۴۵ روز از فرصت تدوین آئین نامه واردات خودرو در دولت باقی مانده است

جدی با بیان اینكه آئین نامه واردات خودرو در دولت در حال تدوین است، اظهار كرد: ۴۵ روز از فرصت تدوین آئین نامه گذشته است و ۴۵ روز دیگر فرصت دارد كه آئین نامه را مصوب و سپس اجرای آن را آغاز كند. مجلس نیز در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی جدی، نایب رئیس كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو درباره طرح واردات خودرو گفت: از مجلس دهم طرحی وجود داشت كه درباره واردات خودرو بود و از شورای نگهبان به دلیل اشكالاتی كه وارد كرده بود بازگشته بود. طرح مذكور به نام طرح ساماندهی خودرو را مجددا مجلس یازدهم بررسی و پس از رفع اشكالات به شورای نگهبان باز گرداند و در نهایت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب كرد.

 

وی با بیان اینكه آئین نامه واردات خودرو در دولت در حال تدوین است، اظهار كرد: 45 روز از فرصت تدوین آئین نامه گذشته است و 45 روز دیگر فرصت دارد كه آئین نامه را مصوب و سپس اجرای آن را آغاز كند. مجلس نیز در حال پیگیری است تا دولت در فرصت باقی مانده آئین نامه آن را مصوب كند.

 

نایب رئیس كمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: واردات خودرو در سال 1397 ممنوع شد و در اوایل خرداد ماه زمان آن مصوبه كه در شورای اقتصادی سران قوا بود به پایان رسید. مجددا دولت آئین نامه برای تصویب در هیئت دولت آماده كرده است كه موضوع واردات خودرو وسیع تر از آنچه مجلس مصوب كرده اجرا شود. كارهای آئین نامه واردات خودرو كه در هیئت دولت قرار دارد انجام شده است و به هیئت دولت می رود. مصر هستیم این آیین نامه هر چه سریعتر به هیئت دولت برود و مصوب شود.

 

جدی با تصریح بر اینكه هیچ راهی جز تامین بخشی از نیاز داخلی از محل واردات نداریم، گفت: تولید خودرو در كشور به اندازه نیاز داخلی كشور نیست و عملا عرضه خیلی كمتر از تقاضا است و علت تنش در بازار و قیمت زیاد خودرو نیز به همین دلیل است.

 

کد خبر 1200277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha