ثبت‌نام قاریان و گروه تواشیح راهپیمایی اربعین در کرمانشاه

فراخوان ثبت‌نام از قاریان و گروه‌های تواشیح برای راهپیمایی اربعین با عنوان «کاروان نور جمهوری اسلامی ایران» از سوی کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در کرمانشاه اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، فراخوان ثبت‌نام علاقه‌مندان اعزام به عتبات عالیات در ایام اربعین با عنوان «کاروان نور جمهوری اسلامی ایران» که از سوی کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین اعلام شده است در کرمانشاه اعلام شد.

 

براساس این گزارش،بنابر اعلام کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با توجه به حضور زائران و گروه‌های فرهنگی و قرآنی در مراسم اربعین و ضرورت حفظ آمادگی و تمهید مقدمات درکنار برنامه‌ریزی برای وضعیت‌های مختلف همانند سال گذشته، ضوابط و نحوه ثبت‌نام عضویت در کاروان نور همزمان با میلاد امام موسی کاظم(ع) به مدت ۱۰ روز اعلام شده است.

 

همچنین، دارا بودن حداقل ۱۴ سال سن، قاری ممتاز کشوری یا حداقل قاری ممتاز در سطح استان، تأیید اولیه سطح فنی قاری توسط یکی از اساتید برجسته کشور، دارا بودن روحیه همکاری و تحمل شرایط سخت ناشی از کمبود امکانات در این سفر، حضور تمام وقت در ایام اعزام کاروان نور از هشتم تا ۲۲ صفر، داشتن گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار از جمله شرایط متقاضیان برای اعزام است.

 

گفتنی است، قاریان، حافظان و گروه‌های تواشیح، تا هفتم مردادماه مصادف با شب اول ماه محرم فرصت دارند تا نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. واجدین شرایط می‌توانند برای ثبت‌نام از طریق ارسال پیام به پیام‌رسان واتساپ به شماره ۰۹۱۰۷۷۸۵۸۵۱ اقدام کنند.

 

لازم بذکر است،صرف دارا بودن شرایط به معنای عضویت قطعی در کاروان نور نیست و با توجه به محدودیت‌های موجود، ناگزیر تعداد مشخصی از متقاضیان با در نظر گرفتن اولویت انتخاب، توسط شورای عالی قرآن تعیین می‌شوند. انتخاب گروه‌های تواشیح از بین گروه‌های ممتاز متقاضی به شیوه مجزا انجام خواهد گرفت.

 

همچنین، بانوان قرآنی می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند تا با هماهنگی کمیته بانوان ستاد اربعین نسبت به اعلام فهرست بانوان قرآنی و اعزام آن‌ها برنامه‌ریزی‌های متناسب انجام شود.

 

اسامی اعضای کاروان نور جمهوری اسلامی ایران اعزامی به عتبات عالیات در هفته دوم مردادماه اعلام می‌شود و این کمیته با توجه به محدودیت اعزام و با توجه به شرایط، ناگزیر به انتخاب افراد و گروه‌های معدودی از بین علاقه‌مندان واحد شرایط است.

کد خبر 1200283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha