ثبت ۶ وقف جدید در شهرستان قاین

حجت الاسلام رمضان پور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ وقف جدید در قاین ثبت شد و این شهرستان نیازمند نیات جدید در تامین هزینه های دارو و درمان نیازمندان، امور قرآن، مساعدت به جوانان و زوج های جوان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «علی رمضان پور» ظهر امروز(۵ مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به سنت وقف در اسلام اظهار داشت: وقف از سنت‌های زیبای اسلامی و تجلی احسان و نیکوکاری در سیره ائمه اطهار (ع) محسوب می شود.

 

وی گفت: یکی از راه های رسیدن به جایگاه مطلوب تمدن اسلامی تجلی روحیه انفاق، ایثار، فداکاری و نیکوکاری در قالب سنت حسنه وقف است.

 


رئیس اوقاف وامور خیریه قاین با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۶ وقف جدید در شهرستان قاین به ثبت رسیده است، افزود: در حال حاضر نیز ۶ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه شهرستان در دست اقدام است.

 

حجت الاسلام رمضان پور با بیان اینکه برای تکمیل پروژه ها نیاز به کمک خیران داریم، تصریح کرد: عمده نیات موقوفات شهرستان مربوط به امور عام المنفعه، اطعام عزاداران امام حسین (ع)، برگزاری اعیاد و جشن ها، برگزاری مراسم عزاداری در ایام فاطمیه، کمک به حوزه های علمیه و تلاوت قرآن بوده است.

 

وی ادامه داد: در مجموع شهرستان قاین دارای ۲ هزار و ۵۵ رقبه و ۷۴۸ موقوفه متصرفی و غیر متصرفی است که بسیاری آن مربوط به تعزیه داری و اطعام عزاداران امام حسین(ع) در ایام محرم و صفر است.

 

رئیس اوقاف وامور خیریه قاین خاطرنشان کرد: شهرستان قاین نیازمند نیات جدید در تامین هزینه های دارو و درمان نیازمندان، امور قرآن، مساعدت به جوانان و زوج های جوان است.

 

 

 

کد خبر 1200304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha