​شهرستان رشت به لحاظ سرانه فضای کتابخانه‌ای از محروم‌ترین مراکز است

​کرمی با بیان اینکه پراکندگی فضاهای کتابخانه‌ای در شهر رشت بسیار کم است گفت: شهرستان رشت از حیث سرانه فضای فرهنگی و کتابخانه‌ای در بین مراکز گیلان جزو محروم‌ترین مراکز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «پریسا کرمی » امروز (چهارشنبه، ۵ مرداد) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت اظهارداشت: در بسیاری از پویش‌ها و برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استقبال خوبی از طرف مردم شهرستان رشت انجام می‌شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه استقبال زیاد مردم وظیفه این نهاد را سنگین‌تر می‌کند عنوان کرد: در لولمان نیز اگر فضای مناسبی در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی قرار بگیرد آمادگی ایجاد یک فضای خوب کتابخانه‌ای و فرهنگی را در آنجا داریم.

 

کرمی تقویت امنیت فضایی که کتابخانه کوچصفهان در آنجا دایر شده است را خواستار شد و اذعان کرد: سراوان یکی از مناطقی است که از حیث جمعیتی نهاد کتابخانه‌ها مدت‌هاست به دنبال ایجاد یک فضای فیزیکی برای برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه خدمات خود به مردم است که امیدواریم با دستور فرماندار این مشکل حل شود.

 

وی از وجود ۱۱ باب کتابخانه در کل شهرستان رشت سخن گفت و ابراز داشت: شهرستان رشت بین ۱۷ شهرستان استان گیلان از حیث سرانه فضایی که باید در اختیار مخاطبان کتابخانه‌های عمومی قرار بگیرد در رده هفدهم قرار دارد و از لحاظ سرانه فضا در  بین مراکز استان جزو محرومترین مراکز هستیم. 

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه در شهر رشت تنها چهار باب کتابخانه وجود دارد اذعان کرد: امیدواریم فرمانداری، خیران و سرمایه‌گذاران را به سمت ایجاد فضاهای فرهنگی در شهر رشت سوق بدهد زیرا پراکندگی فضاهای کتابخانه‌ای در شهر رشت بسیار کم است. 

 

کرمی اضافه کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی از زمانی که تأسیس شد هیچ بودجه دولتی برای آن در نظر گرفته نشد و تنها ممر درآمد این نهاد سهم نیم درصد شهرداری‌هاست که در این مورد هم شهرداری‌ها با نهاد کتابخانه‌ها همکاری لازم و مطلوبی ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: نیم درصد سهم شهرداری‌ها در صورتی که پرداخت بشود هم کفاف هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق پرسنل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان را نمی‌دهد اما امیدواریم و انتظار داریم شهرداری‌ها در این زمینه با ما همکاری کنند.

کد خبر 1200321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha