بهبود روابط ایران و عربستان به نفع کشورهای منطقه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران و عربستان باید از تنش و چالش دوری کنند، گفت: بهبود روابط ایران و عربستان در کلان به نفع کشورهای منطقه است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بهبود روابط ایران و عربستان گفت: با توجه به شرایطی که منطقه خاورمیانه دارد و درک معقول تری که طرف عربستانی از شرایط نشان می دهد و با توجه به مذاکرات امنیتی که در چند دوره گذشته در عراق اتفاق افتاده است و نتایج مثبتی داشته است، گفت و گوهای ایران و عربستان وارد فاز سیاسی و علنی می شود.

 

عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدوار هستیم روابط دیپلماتیک ایران و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس رو به بهبود برود. ایران و عربستان دو کشور بزرگ اسلامی و همسایه هستند و اگر اختلافی بین کشورهای منطقه رخ دهد، طبیعی است که منافع تمام کشورهای منطقه تحت الشعاع قرار می گیرد.

 

وی تصریح کرد: این دو کشور باید از تنش و چالش دوری کنند و چالش های ایجاد شده را حل کنند. اگر ارتباط  ما با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس رو به بهبود برود، نفوذ اسراییلی ها و فرصت طلبی آنها نیز کم می شود و جو ایران هراسی را که در منطقه تبلیغ می کنند نیز خنثی و ناکام می شود و این در مجموع به نفع تمام کشورهای منطقه است.   

کد خبر 1200332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha