مراکز گردشگری و طبیعی استان اصفهان تعطیل شد

مراکز گردشگری و طبیعی استان اصفهان با توجه به شرایط بحرانی هوا در روزهای پایانی هفته تعطیل شد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: با توجه به ورد سامانه ناپداری هوایی و بارش های سنگین همراه با وزش باد و طوفان در کشور و فراگیری آن در استان اصفهان، به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از سیل تدابیر ایمنی توسط متولیان امر صورت گرفت.

ستاد مرکزی بحران استان اصفهان تشکیل و در شهرستان ها نیز این اقدام صورت گرفت و تدابیر عملیاتی و اجرایی پیش بینی و طرح های امدادی آغاز شد.

با توجه به جانمایی رودخانه ها و کانال های انتقال آب در مناطق گردشگری و طبیعی و تهدیدهایی که برای مجاورین این مناطق وجود دارد، ستاد مدیریت بحران استان، این نقاط را در روزهای پایانی هفته تعطیل کرد.

 

بر اساس این تصمیم مراکز گردشگری و طبیعی استان اصفهان با توجه به شرایط بحرانی هوا در روزهای پایانی هفته تعطیل شد و از مردم خواسته شد تا از سفر به این مناطق خودداری کرده و سفرهای غیرضروری خود را به دیگر ایام هفته آینده موکول کنند.

توقف در مجاورت رودخانه ها و محل های انتقال آب منجر به وقوع حادثه در هنگام سیل و خسارت های غیرقابل جبران خواهد شد.

 

تعطیلی مراکز گردشگری اصفهان

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از پایش نقاط گردشگری و آثار تاریخی خبرداد و گفت: وضعیت انتقال آب از بناهای تاریخی مورد بررسی قرار گرفته تا در شرایط سخت بارش، آب ها از ناودان ها عبور کرده و از بناها خارج شود.

به گفته «علیرضا ایزدی« تمامی بناها و مراکز گردشگری استان اصفهان به ویژه در مناطق غرب، جنوب و جنوبی غربی در روزهای پایانی این هفته تعطیل شده و مردم نیز از سفر به این مناطق بپرهیزند.

 

توصیه های مدیریت بحران استان به مردم

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تشکیل بیش از 200 تیم امدادی و استقرار در استان خبرداد و اذعان داشت: توقف در مجاورت رودخانه ها و محل انتقال آب ممنوع بوده و مردم با نیروهای امدادی همکاری کنند.

«منصور شیشه فروش« حفظ بناهای تاریخی، منازل مسکونی و مکان های عمومی در برابر سیل را ضروری خواند و اذعان داشت: در مدیریت بحران و کاهش خسارت ها همکاری مردم لازم است.

 

وی ادامه داد: متولیان مراکز عمومی مثل مساجد نیز آمادگی کامل و پیش بینی دفع آب ها را داشته باشند تا اینکه دچار مشکل نشوند.

شیشه فروش، چرای دام در مناطق پر بارش را ممنوع اعلام کرد و اظهارداشت: مراسمات در این روزها تعطیل شود و سازه های فلزی تبلیغاتی و نصب پرچم ها و پارچه های سیاه ایام محرم در مجاورت انتقال آب مورد کنترل قرار گیرد.

کد خبر 1200354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha