نذر قربانی دست مایه ذبح بردگی نفس

استمرار پویش ملی نذر قربانی دست مایه و دستاورد ذبح بردگی نفس و دوری از وابستگی به تعلقات دنیایی توسط افراد جامعه است که مایه خوشحالی اقشار آسیب پذیر شده است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: پویش ملی نذر قربانی که به همت خیریه حضرت خدیجه(س) رقم خورده و ویژه برنامه سمت خدا، هدف گذاری و تبلیغات خوبی برای آن انجام داده و بچه های مسجد هم در این مسیر واسط خیر شده اند.

خیرین و آحاد افراد جامعه با پرداخت سهمی از دارایی خود در این امر خیر مشارکت داشته و با ذبح گوسفند و تهیه بسته های یک کیلو و 500 گرمی این مواد غذایی بر سر سفر اقشار آسیب پذیر قرار داده اند و بخش زیادی از مردم از آن بهره مند می شوند.

 

مشارکت مردمی در توزیع گوشت قربانی جلوه ای از اسرار نهفته و ارزشمند انجام این سنت ابراهیمی بوده که سراسر کشور را پوشش داده و بچه های مسجد استان اصفهان تاکنون در بیش از 10 مرحله توزیع گوشت رایگان و بسته بندی قربانی این پویش را اجرا کرده اند.

با توجه به محدودیت توزیع بسته های گوشت و گستردگی شهرستان های اصفهان، در هر مرحله بخشی از این مواد غذایی در نقاط مختلف استان توزیع شده است.

توزیع 21 هزار تن گوشت نذری در استان اصفهان

 

سرپرست ستاد فهما اصفهان با بیان اینکه بیش از 10 مرحله توزیع گوشت نذری طی 2 سال گذشته در این استان انجام شده، گفت: در این مدت 21 هزار تن گوشت قرمز در قالب 14 هزار بسته سر سفره مردم قرار گرفته است.

«جلال ریزانه« افزود: توزیع این بسته های گوشت توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد بوده که اولویت آنان اقشار آسیب پذیر حوالی محل فعالیت کانون و مسجد است.

 

وی با بیان اینکه در مناسبت های مختلف این کار انجام می شود، تصریح کرد: آخرین مرحله اجرای آن همزمان باید دهه ولایت و امامت بود که هزار و 200 بسته توزیع و به دست خانواده ها رسید.

به گفته سرپرست ستاد فهما، خانواده های نیازمند و اقشار آسیب پذیر عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد از این نذر و برکت بهره مند شده و مشارکت خیرین هر منطقه را نیز به همراه داشته است.

 

مشارکت خیرین لازمه تداوم جریان پویش ملی نذر قربانی

 

یکی از اهداف اجرای پویش های ملی مثل نذر قربانی ایجاد همبستگی بین افراد خیراندیش بوده و در این میان نذر و کمک به دیگران برکات زیادی را به افراد جامعه رسانده و صاحبان نذر از اجر عظیمی بهره مند می شوند.

پویش ملی نذر قربانی در طی سال های اخیر توانسته همبستگی خوبی را در سراسر کشور ایجاد و کمکی به رفع نیاز و تامین گوشت مورد نیاز سفره نیازمندان داشته باشد.

 

همانطور که بچه های مسجد در توزیع گوشت همکاری می کنند زمینه سازی برای کمک خیرین نیز باید فراهم شود که مشارکت خیرین لازمه تداوم جریان پویش ملی نذر قربانی است.

استمرار پویش ملی نذر قربانی دست مایه و دستاورد ذبح بردگی نفس و دوری از وابستگی به تعلقات دنیایی توسط افراد جامعه است که مایه خوشحالی اقشار آسیب پذیر شده است.

 

این پویش ملی سنت حسنه ای را پایدار ساخته تا به واسطه آن گوشت قرمز پای سفره همگان قرار گیرد و البته تداوم و ماندگاری آن همبستگی ملی را می طلب.

تداعی خوشحالی خانوارهای نیازمند در چهره آنان

 

بررسی های میدانی و گفتگو با بچه های مسجد در توزیع بسته های گوشت نذری از خاطرات و صحنه های بی مانندی سخن به میان آورده که در این سال ها با افزایش قیمت گوشت قرمز، خرید این ماده غذایی برای بسیاری سخت و یا رنگ آن در سبد مواد غذایی کم رنگ تر از قبل شده که با این اوضاع کمک به رفع این چالش ضروری است.

 

بچه های مسجد می گویند هنگام توزیع بسته های گوشت خوشحالی خانوارهای نیازمند در چهره آنان تداعی و فرصتی بوده تا نیاز این ماده غذایی برای آنان رفع بشود.

حال که جریانی مستمر و هماهنگ ایجاد و زحمت تهیه گوشت، بسته بندی و توزیع تسهیل شده و با کمترین مقدار پول قادر به شراکت در امر خیر گسترده می شویم، پس بیاییم که این سنت را تبلیغ و در این امر همراه شویم.

 

 

کد خبر 1200434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha