جهاد تبیین با محوریت امید آفرینی   مورد توجه هیات های مذهبی باشد

نوبخت گفت: دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال ناامید کردن ملت از انقلاب هستند و جهاد تبیین و امید آفرینی در جامعه باید در مجالس روضه مورد توجه هیات های مذهبی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمدعلی نوبخت» امروز(۵مرداد) در همایش هیات های مذهبی ساری که در آستانه ماه محرم به عنوان سلامت به امید اجتماعی پایه تفکر حسینی در مجتمع اهل بیت (علیه السلام) برگزار شد، با بیان اینکه باید با همدلی، همراهی، هم گرایی و... تلاش کنیم محرم و صفر را نسبت به سال های گذشته با قوت بیشتری برگزار شود، اظهار کرد: مراسم ماه محرم و صفر همانند سال گذشته، مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار خواهد شد.

فرماندار مرکز استان مازندران با اشاره به اهمیت ایفای نقش هیات های مذهبی برای معرفی نهضت عاشورا و قیام حسینی، گفت: هیات های مذهبی برای تعظیم شعائر دینی شکل گرفت. امروز به عنوان امانت در دست ماست و باید برای برگزاری درست مراسم های محرم حسینی همت کنیم.

 

وی با بیان اینکه احیای فرهنگ پر شور و شعور عاشورا وظیفه همگانی است،‌افزود: هیات های مذهبی باید در مجالس عزای حسینی فرهنگ عاشورا را تبیین کنند.

 

نوبخت با بیان اینکه انقلاب اسلامی برمبنای نهضت عاشورا شکل گرفت، ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال ناامید کردن ملت از انقلاب هستند و جهاد تبیین و امید آفرینی در جامعه باید در مجالس روضه مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه پیام عاشورا و دستاوردهای انقلاب اسلامی باید در مراسم های عزاداری تبیین شود، گفت: هیات ها امروز می توانند در جهت نشر نهضت عاشورا و تشکیل گفتمان حسینی ایفای نقش کنند.

 

نوبخت با بیان اینکه هیات های مذهبی نقش اساسی در باز تولید معارف اساسی اسلام، شناسایی ظرفیت ها و تقویت جریان اصیل انقلاب اسلامی دارند، افزود: ولایت مداری و ولایت پذیری را باید از قیام عاشورا درس گرفت.

 

وی تاکید کرد: احیای فرهنگ پرشور و شعور بالنده عاشورا، ولایت، اطاعت و مودت به حسین و یارانش از دستاوردهای فعالیت هیات های مذهبی است، بخش اعظم فرهنگ و تمدن شیعی برگرفته از فرهنگ عاشورا است.

 

فرماندار ساری ادامه داد‌:مبنای اصلی هیات‌های مذهبی در شرایط امروز ترسیم جهاد و امیدآفرینی است، همه ما باید نگاه ولایت‌مداری را درنظر بگیریم، دشمن به دنبال این است که در شرایط امروز امید را از جامعه بگیرد.

 

نوبخت با بیان اینکه هیات‌ها امروز میتوانند بزرگترین بلندگو در جهت نشر شالوده گفتمان حسینی در جهان باشند، گفت: باشکوه برگزار کردن مراسم عزاداری در هیات‌های مذهبی میتواند نقش اساسی در بازتولید معارف اسلام و تقویت جریان اصیل انقلاب داشته باشد تا به سمت دولت کریمه برویم.

 

وی با تاکید بر اینکه عشقی که امام حسین (ع) در وجود ما زنده میکند میتواند ما را به سمت تمدن سیاسی و فرهنگی و توسعه آن ببرد، گفت: یکی از اصیل ترین وظیفه هیت های مذهبی و مداحان حسینی دارند، تبیین حقیقت و رسوایی جریان زرسالار (جریان حاشیه‌ای که قصد دارد با پول و قدرت همه چیز را تصاحب کند و دروغ را الگو قرار داده است) است.

 

فرماندار ساری ادامه داد: باید مراقب جریان زرسالار باشیم چرا که می‌خواهد عشاق امام حسین (ع) را فریب بدهد، چرا که گاهی دلسوزانه با کمک‌های مادی در کنار هیئات‌های مذهبی قرار می گیرند و نیت شومی دارند، هیات ها باید هوشیار باشند در کنار امام حسین (ع) و مردم باشند، حواسشان به افرادی که قصد نفوذ دارند باشد.

 

نوبخت گفت: کمک کردن دست خالی بهتر از این است که از جریانات زرسالار که به کمک زبان و زمان قصد مدیریت شرایط به نفع خودشان را دارند کمک بگیریم، تا رسالت اصلی خودمان را پیاده کنیم.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های اصلی مراسم عزاداری امام حسین (ع) در هئیات مذهبی و محافل دیگر، اعلام کرد: استحکام پیوند عاطفی با اهل بیت (ع)، ارائه دید روشنی از پیام عاشورا، انتقال پیام ناب عاشورا به جامعه، ایجاد معرفت و ایمان، ایجاد بصیرت و آگاهی و روح حماسه و فداکاری، سرلوحه قرار دادن تواضع فروتنی و ارتباط موثر با نسل جدید و غیره از جمله این ویژگی‌ها است.

 

نوبخت اذعان کرد: مبلغان و مداحان مراقب باشند نباید محل ترویج اندیشه‌های ضدانقلاب باشند تا آب در آسیاب دشمن نباشد، ما در حوزه‌های اجرایی و قضایی هر چه داریم به برکت انقلاب در کالبد عاشورا است، بی انصافی است که در کلاممان برای آینده سیاسی خود بخواهیم عده جمع کرده و به مبانی ناب انقلاب خدشه وارد کنیم و  این محافل را فرصتی برای آینده خود بپنداریم.

 

فرماندار ساری گفت: مسائل و مشکلات امروز جامعه بخاطر سهل انگاری من و امثال من است و به دستورالعمل‌های مبانی دینی برنمی‌گردد پس نباید طوری صحبت کنیم که مردم ناامید شوند، نظام اسلامی به‌دنبال تحول است، دولت سیزدهم به آرامش و آسایش مردم می‌اندیشد، ما نهادهای اجرایی با هم همراه خواهیم بود، جریانات مذهبی همیشه کنار انقلاب و شهدا بوده و هستند تا ان شاءلله به دولت ظهور برسیم.

 

کد خبر 1200474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha