پایان بی‌آبی سه روستا در دزفول

مدیر آبفا منطقه دزفول گفت: با پیگیری نماینده دزفول و مدیر عامل آبفا خوزستان تنش آبی ۹ ساله سه روستای کهنک، بنه قیصر و فیروزآباد با استارت اولیه چاه کهنک برطرف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حسین سعادتی فر» امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تنش آبی سه روستای کهنک در بخش چغامیش و بنه قیصر و فیروزآباد در بخش سردشت ، پس از ادغام آبفا شهری و روستایی حل موضوع در دستور کار قرار گرفت.

 

مدیر آبفا منطقه دزفول اضافه کرد: در این راستا پس از مطالعات و کارشناسی انجام شده، حفاری و تجهیز یک حلقه چاه پس از جانمایی در روستای کهنک به منظور رفع تنش ابی سه روستا انجام شد.

 

وی ضمن تشکر از پیگیری مسئولان شهرستان از جمله نماینده و فرماندار و همچنین دمعاونت بهره‌برداری آبفا خوزستان افزود: با تاکید مدیر عامل آبفا خوزستان همچنین جهت انتقال آب تامین شده این چاه به مخازن، ۹ کیلومتر خط انتقال با استفاده از لوله ۱۰ اینچ انجام و پس از حفاری و تجهیز چاه ۸۰۰ متر توسعه شبکه برق نیز در روستای فضیلی صورت گرفت.

 

سعادتی فر اعتبار صرف شده جهت این پروژه را ۷۰ میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد: امروز استارت اولیه این چاه صورت گرفت و پس از انجام آزمایشات لازم و رفع کدورت وارد مدار بهره‌برداری می شود.

 

گفتنی است، طی این مدت آبرسانی به ساکنان این روستاها با استفاده از تانکر صورت می گرفت.

 

کد خبر 1200477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha