یکی از محسنات شورا، پیشنهاد اصلاح، تغییر قانون و توسعه اختیارات است

حجت الاسلام مظفری گفت:هر آنچه مصلحت تشخیص می‌دهیم، باید در چارچوب قانون باشد، قانون غیر از قوانین احکام الهی قابل تغییر است و یکی از محسناتی که به شورا داده شده، پیشنهاد اصلاح، تغییر قانون و توسعه اختیارات است که در اختیار دیگران قرار ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام‌ «حکمت علی مظفری» در اولین نشست تخصصی رئیسان کمیسیون‌های حقوقی شورای شهر اظهار کرد: یادمان نرود که در وضعیت فعلی باید به دو نکته توجه کنیم؛ اول اینکه هر آنچه مصلحت تشخیص می‌دهیم، باید در چارچوب قانون باشد و نباید انتظار فراتر از قانون داشته باشد، قانون غیر از قوانین احکام الهی قابل تغییر است و یکی از محسناتی که به شورا داده شده، پیشنهاد اصلاح، تغییر قانون و توسعه اختیارات است که در اختیار دیگران قرار ندارد.

 

رئیس دیوان عدالت اداری کشور افزود: برگزاری این کمیسیون بهترین فرصت برای بررسی برخی قوانین و انتقال آن به مجلس است، این مساله حس مسئولیت‌ پذیری مجلس را بیشتر می‌کند و در هیچ دوره‌ای این اتفاق نیفتاده که کمیسیون‌های مجلس، عمدتا در دستگاه‌های اجرایی حضور پیدا کنند و مطالبه‌گر برای توسعه اختیارات مدیران برای خدمت به مردم باشند.

 

وی بیان کرد: برخی مواقع نظارت به دخالت تبدیل می‌شود و در نتیجه احکام اجرا نمی‌شود، بیش از دو سال است دیوان عدالت اداری طرحی را ارائه کرده و بارها در دستور هفتگی مجلس آمده اما عقب افتاده اگر طرح مشکل دارد آن را عوض کنید.

 

حجت الاسلام مظفری گفت: نباید سلیقه‌های حزبی، فردی و گروهی در قانون دخالت داده شود زیرا امکان اجرایی شدن قوانین را می‌گیرد.

 

رئیس دیوان عدالت اداری کشور ضمن اشاره به اینکه بودجه شهرداری‌ها از صدور پروانه و کمیسیون ماده ۱۰۰ است، گفت: نیاز به تغییر قانون بعد از سال‌های طولانی احساس می‌شود و چرا مهندسان ناظر پول‌های کلان از مردم می‌گیرند اما هیچ‌گاه آنان را بازخواست نکردیم و همین مسائل تعداد پرونده‌های دیوان عدالت اداری را روزبه‌روز افزایش داده است.

 

وی ادامه داد: در سال گذشته سه هزار پرونده در دیوان عدالت اداری داشتیم که عمدتا بالای ۵ سال است و حتی بالاتر از ۲۰ سال نیز وجود دارد، به عنوان دیوان عدالت اداری اعلام آمادگی می‌کنیم و دست شوراها و شهرداران را می‌بوسیم و از آنان می‌خواهیم اگر می‌توانند کمکی به اصلاح فرآیندها به نفع مردم کنند، ما استقبال می‌کنیم.

کد خبر 1200483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha