قاری نوجوان شیروانی رتبه دوم مسابقات سراسری قرآن را کسب کرد

کارشناس قرآن و عترت اداره آموزش و پرورش شیروان گفت: قاری نوجوان شیروانی رتبه دوم مسابقات سراسری قرآن را کسب کرد.

«رمضانعلی ایزانلو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: "ابوالفضل دامود" قاری نوجوان قرآن کریم شهرستان شیروان توانست در رقابت دانش آموزان کل کشور در رشته قرائت قرآن کریم که در شهر تبریز برگزار شد رتبه دوم را کسب کند.

 

کارشناس قرآن و عترت اداره آموزش و پرورش شیروان عنوان کرد: شش تن از قرآن آموزان این شهرستان به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن و معارف دانش آموزی کشور راه یافتند که از این تعداد چهار تن آقا و ۲ نفر خانم هستند.

 

ایزانلو خاطرنشان کرد: از بین شش هزار نفر دانش آموز شرکت کننده شهرستان "محمد سعادت" در رشته قرائت ترتیل پایه نهم، "ابوالفضل دامود" در رشته قرائت تحقیق پایه دهم، "احمدرضا دبدبه" در رشته قرائت تحقیق پایه نهم، "حسین نیک فهم" در رشته قرائت تحقیق پایه هفتم قرآن آموزن، "مهدیه آرام" در رشته حفظ و "زهرا نوروز دخت" در رشته ترتیل  طی ۳ مرحله به مرحله کشوری مسابقات قرآنی راه یافتند.

 

وی با بیان اینکه تمامی شرکت کنندگان قرآن آموز شهرستان در رشته های مختلف قرائت، نهج البلاغه، تفسیر، صحیفه سجادیه، حفظ، مداحی، ترتیل، دعاخوانی و اذان و تواشیح فعالیت داشتند، تصریح کرد: یکی از اهداف آموزش و پرورش برای برگزاری دوره‌های مسابقات مختلف از جمله مسابقات قرآن ایجاد موقعیت‌های تربیتی است که در هر رشته ای نفر اول به مسابقات استانی راه خواهد یافت.

 

وی اضافه کرد: موقعیت تربیتی به این منظور که هر فرد با توجه به علاقه و استعداد خودش و حسی که نسبت به مسائل مختلف دارد، در آن موقعیت قرار بگیرد و آن کار و مسابقه نیز بهانه‌ای برای شکوفایی استعدادهای درونی باشد.

 

کارشناس قرآن و عترت اداره آموزش و پرورش شیروان، گفت: مسابقات شهرستانی قرآن دانش آموزان بهمن ماه سال ۱۴۰۰ و کشوری به مدت یک هفته با عنوان چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و معارف کشور در تبریز در حال برگزاری است.

کد خبر 1200526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha