روش حکومت اهل بیت(ع) را از مسئولان مطالبه کنیم

سخنران حرم حضرت معصومه(س) گفت: حکومت اهل‌بیت(ع) همواره کارو تلاش است که لازم است اینگونه حکومت را از مسئولان خود مطالبه نماییم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از روابط عمومی حرم حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام و المسلمین حامد کاشانی در سخنرانی حرم حضرت معصومه(س) گفت: قیام امام‌حسین علیه‌السلام که دارای اسرار ظاهر و باطن است یکی از جهاتش این بود که انسان‌های عادی، دنیای خود را نمی توانند به درستی اداره نمایند.

 

وی افزود: زمانی امام‌حسین علیه‌السلام حرکت خود را آغاز کردند که عموم جامعه مسیر دین‌داری را در مسیر دیگری طی می‌کرد و این تفاوت امام معصوم با دیگر حاکمان جامعه است.

 

کاشانی تاکید کرد: حکومت اهل‌بیت(ع) همواره کار و تلاش است که لازم است اینگونه حکومت را از مسئولان خود مطالبه نماییم.

 

وی یادآور شد: اگر روش حکومت علوی در جامعه تعریف شود دیگر برای امویان و برای امثال معاویه جذابیت ندارد چرا که اینگونه افراد، حکومت را برای چریدن خود می‌خواهند.

 

کاشانی افزود: اگر کسی در حکومت امثال معاویه و.. اعتراضی می‌کرد با بدترین نوع رفتار از سوی حکومت مواجه می شد اما در حکومت علوی حضرت به دنبال حکومت مردمی بود و اگر مردم بی‌عدالتی مشاهده می‌کردند حکومت علوی حامی تمام قد مظلومان بود.

 

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: حضرت‌علی علیه‌السلام مظلومان را نسبت به مطالبه حق حمایت می‌نمود و حق انسان‌های مظلوم را از حلقوم ظالمان بیرون می‌کشید.

 

وی اظهار کرد: بعد از معاویه، یزید لاابالی فاسق به عنوان خلیفه مسلمین معرفی شد و معاویه در حضور مسلمین اعلام کرد یزید افضل امت اسلام است و کسانی که به این جانشینی اعتراض کردند طی یک سال ترور شدند.

 

کاشانی تاکید کرد: امت اسلام با پست‌ترین آدم از نظر حسب و نسب بیعت نمودند و یزید فاسق به عنوان خلیفه مسلمین منصوب شد و جامعه اسلامی به جز چندین نفر با این چنین منافقی همراه شدند.

 

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها خاطر نشان کرد: وقتی شب ۲۸ رجب حضرت سید‌الشهداء از مدینه خارج شد اکثر کسانی که زعمای قوم بودند با یزید بیعت نمودند چرا که درگیری امام‌حسین علیه‌السلام و یزید ملعون را پیش بینی می‌کردند.

 

وی افزود: اکثر علمای مدینه راه سکوت مصلحتی را انتخاب نمودند اما امام‌حسین‌علیه‌السلام راه دیگری را در پیش گرفتند چرا که در حقیقت، دستگاه معرفتی امت اسلام دچار آسیب شده بود و تنها تعداد کمی در کوفه همچون «حبیب بن مظاهر»، «مسلم بن عوسجه » و…معرفت درستی نسبت به حقانیت امام‌حسین علیه‌السلام داشتند.

کاشانی اظهار داشت: بنی‌امیه یک شجره ملعونه است و تخریب فرهنگی این شجره ملعونه کاری می‌کند که بسیاری از افراد مشهور و معتبر تحت تاثیر این شجره ملعونه گرفتار شدند چرا که بنی‌امیه دستگاه معرفتی شیعیان را هدف قرار گرفته بود.

کد خبر 1200575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha