تجهیز ۹۷ درصد نانوایی های آران و بیدگل به کارتخوان هوشمند

فرماندار شهرستان آران و بیدگل از تجهیز ۹۷ درصد نانوایی های آران و بیدگل به کارتخوان هوشمند خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، علی اکبر رضایی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ۹۷ درصد از نانوایی‌های شهرستان آران و بیدگل در راستای هوشمندسازی یارانه نان و به منظور مدیریت و شفاف سازی میزان تخصیص آرد، به کارتخوان هوشمند مجهز شده اند.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: بالغ بر ۱۶۹ نانوایی در شهرستان آران و بیدگل فعال است که از این تعداد، طی یک ماه گذشته با اجرایی شدن طرح هوشمندسازی یارانه نان، ۹۷ درصد از نانوایی‌ها به کارتخوان هوشمند مجهز شده‌اند.

 

رضایی ادامه داد: در زمان اجرای این طرح که در راستای تأمین امنیّت غذایی مردم و با هدف جلوگیری از قاچاق آرد و نان می باشد، هیچ تغییری در حجم و قیمت عرضه نان و یا محدودیتی درتوزیع نان برای شهروندان صورت نمی گیرد و تنها شیوه تخصیص یارانه به نانوایان متفاوت خواهد بود.

 

فرماندار آران و بیدگل تاکید کرد: یارانه از آرد حذف نمی‌شود بلکه شاهد یک نوع جابه‌جایی و تخصیص یارانه از نانوا به مردم هستیم و با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان، میزان مصرف نان در هر روز و میزان مصرف آرد و پخت نان در نانوایی‌ها مشخص می شود و بر اساس آن یارانه نان هر ماه در اختیار مردم قرار می‌گیرد

 

رضایی ادامه داد: نانواها با خرید آرد آزاد، نان را با همان قیمت قبل به دست مصرف‌کننده می‌رساند و دولت مابه التفاوت قیمت یارانه آرد را هر شب به حساب نانوا واریز می کند.

 

فرماندار آران و بیدگل اظهار داشت: مردم در زمان خرید نان از همان کارت‌های بانکی خود به صورت معمول استفاده می کنند و نانوایان به ازای میزان فروش خود، سهمیه آرد دریافت خواهند کرد تا از این طریق جلوی هرگونه سوء استفاده، فروش نامتعارف و قاچاق آرد گرفته شود.

 

رضایی گفت: با اجرای این طرح با ایجاد فضای رقابتی بین نانوایان، شاهد نظم درتوزیع، مدیریت پخت، توزیع عادلانه یارانه نان و افزایش کیفیت نان خواهیم بود.

 

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به اینکه با اجرای این طرح تمامی تراکنش نانواها با یک شبکه یکپارچه رصد خواهند شد، تصریح کرد: هر نانوا بر اساس پخت نان که انجام می‌دهد یارانه آرد را خواهد گرفت که این مهم از فروش آزاد آرد جلوگیری می‌شود.

 

رضایی ساماندهی بیشتر و نظارت بر نحوه پخت و توزیع نان را از دیگر فواید اجرای این طرح عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای این طرح از قاچاق آرد و توزیع خارج از شبکه آرد جلوگیری می شود./

کد خبر 1200579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha