عزاداری ایام محرم برای مردم کرمانشاه همواره جایگاه ویژه دارد

نوروزی،گفت:عزاداری ایام محرم به عنوان یک اصل و ریشه اعتقادی برای مردم کرمانشاه همواره جایگاه ویژه داشته است.

نادر نوروزی ،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم ،گفت:ر راستای مناسب سازی فضای شهری با ایام سوگواری سالار شهیدان، نصب المان هایی با موضوع محرم و ریسه های پرچمی و کتیبه ها در سطح شهر انجام می شود.

 


شهردار کرمانشاه، با اشاره به اینکه کرمانشاه از دیرباز به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات شهرت داشته است،افزود: افزایش شور و هیجان و برپایی اجتماعات بزرگ جزو گفتمان‌ و فرهنگ‌ امام حسین (ع) است، اما این روزها و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی می‌توان ترویج‌‌دهنده معارف بوده و خلا پیش‌آمده را جبران کرد.

 

 

وی خاطر نشان کرد:مجموعه مدیریت شهری کرمانشاه در راستای برگزاری باشکوه عزاداری سرور و سالار شهیدان خود را در کنار مردم و هیات مذهبی سهیم می داند.

 

نوروزی ،اظهار کرد: مجموعه معاونت خدمات شهری با محوریت مناطق هشتگانه باید از کلیه ظرفیت‌های مجموعه مدیریت شهری استفاده کرده و فضا سازی در سطح شهر به گونه‌ای انجام شود که شایسته ماه محرم باشد.

 

شهردار کرمانشاه ،با اشاره به اهمیت عزاداری شهادت امام حسین (ع) تصریح کرد: از امامان بزرگوار شیعه (ع) درباره لزوم زنده نگه داشتن حادثه کربلا به شیوه‌های گوناگون مانند برپایی مجالس سوگواری، گریستن و گریاندن، تشویق شاعران به مرثیه سرایی و ترغیب به زیارت امام حسین (ع)، روایت و احادیث بسیاری نقل شده است.

 

کد خبر 1200587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha