هجمه فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران در تاریخ بی سابقه است

ساعی گفت: باید درک کنیم ما در میان یک جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم، این هجمه فرهنگی که علیه جمهوری اسلامی اتفاق افتاده در هیچ جامعه ای نداشته ایم و حتی در تاریخ علیه یک کشور این میزان هجمه وجود نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدحسین ساعی» در اجلاسیه شورای فرهنگ عمومی استان که امروز (پنجشنبه ۶ مرداد) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: عنصر صبر و ایجاد ارتباط با برادران و خواهران ایمانی و هم راهبران جامعه، به عنوان مولفه های اصلی سعادت معرفی شده است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در کنار هم بودن و در کنار رهبر و ولی بودن، صبری می خواهد که از هر صبری سخت تر است و این جمع اگر اراده کنند در حوزه تغییرات فرهنگی کاری انجام دهند با صبر، تعقل و هوشمندی، کفایت می کند. 

 

وی اضافه کرد: حضرت علی در سخنرانی ۲ روایت از پیامبر نقل می کنند ابتدا نقل می کنند به قدر عقل مردم با مردم صحبت کنید و سپس به نقل از پیامبر فرمودند من مبعوث شدم فرایض را در جامعه اقامه کنم و به همان اندازه هم به مدارا با مردم امر شدم اگر مفهوم مدارا را از زوایه فقهی، کلامی و عرفانی متوجه نشویم کارمان دچار مشکل می شود.

 

ساعی در ادامه افزود: بوم گرایی مسئله مهمی است و به عنوان افرادی که خدمتگذار شما در مرکز هستیم برای اینکه کارهای شما را تسهیل کنیم و برای تصمیم گیری درست باید در جبهه تعاملی و تفاهمی با شوراهای فرهنگ عمومی قرار گیریم.

 

وی اعلام کرد: ما از استان ها می خواهیم پنج مسئله اصلی و راه حل اصلی این معضلات را پیدا کنند و اینها را کمتر از استان ها می بینیم و استان قزوین مقداری کمتر نسبت به برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در دوره پیشین اهتمام داشته است که امیدواریم کمک شود در این حوزه ها فعال شود.  

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امروز حکمرانی در هر شکل به سمت حکمرانی شبکه ای، نرم تر و مردمی تر رفته است، هرچه مردم احساس کنند در اداره سرزمین و شرکت خود بیشتر مشارکت دارند، نتایج بهتری حاصل می شود این امر اتفاق فرهنگی است و از جایی به نام شورای فرهنگ عمومی استان ها این مهم را می خواهیم.

 

وی با اشاره جایگاه دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: ما ۲ مسئله در شورای فرهنگ عمومی داریم یک مسئله دستور کارها و تشکیل جلسه و رسیدن به نقطه تصمیم بوده و مسئله دوم پیگیری مصوبات است و آقای فائزی باید از جایگاه دبیری شورا به نمایندگی از استاندار و نماینده ولی در استان این بحث را پیگیری کنند و نظم، انسجام و ترتیبی در امور ایجاد کنند.

 

ساعی خاطر نشان کرد: باید درک کنیم ما در میان یک جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم، این هجمه فرهنگی که بر علیه جمهوری اسلامی اتفاق افتاده در هیچ جامعه ای نداشته ایم و حتی در تاریخ علیه یک کشور این میزان هجمه وجود نداشته است.

 

وی گفت: ما باید این موضوع را بپذیریم و بدانیم هزینه و نیروی انسانی بسیاری را دشمن گذاشته تا در ما تغییر فرهنگی ایجاد کند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: البته درصد بودجه ای که ما به حوزه های فرهنگی اختصاص می دهیم نسبت به خیلی از کشورها پایین تر است و کسانی که در این جلسه حضور دارند باید نسبت به مسائل فرهنگی استان دغدغه جدی داشته باشند زیرا حیات و ممات ما با حوزه فرهنگ گره خورده است.

 

وی با اشاره به نقش فرهنگ در توسعه اقتصادی بیان کرد: این استان اگر بخواهد به لحاظ اقتصادی توسعه یابد بدون کار فرهنگ نمی تواند، اینکه استان بخواهد پیشرفته تر و ثروتمندتر شود، میزان اشتغال آن افزایش یابد، جرائم آن کاهش یابد و مردم با امنیت بیشتری زندگی کنند با کار فرهنگی محقق می شود.

 

وی یادآور شد: البته منظور از کار فرهنگی این نیست کار فرهنگی برای این دنیا است، آنچه موضوعیت دارد انسان است یعنی انسان به گونه ای زندگی کند که آن دنیای او هم تأمین شود و ایده انقلاب اسلامی هم گرا کردن دنیا و آخرت است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به هجمه دشمن علیه حجاب بیان کرد: اینها این میزان روی حجاب دست می گذارند تا با ایجاد دوقطبی، اختلاف ایجاد کنند، اینها روی موارد مختلف سرمایه گذاری می کنند تا پایه های تربیتی ما را خدشه دار کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: شورای فرهنگ عمومی اگر خوب کار کند، بر شورای تأمین و امور اقتصادی مقدم است و به اینها جهت می دهد و ان شاالله همت بیشتری را داشته تا آثار آن را طی یک دهه آینده شاهد باشیم.

 

کد خبر 1200588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha