لزوم مساعدت وزیر جهاد کشاورزی به کشاورزان و تولید کنندگان خسارت دیده

عزیزی گفت: لازم است تا وزیر جهاد کشاورزی در قالب یک لایحه، به کشاورزان و تولید کنندگان خسارت دیده مساعدت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم عزیزی»، امروز (پنجشنبه 6 مرداد) با ارائه تذکر به وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران گفت: لازم است تا وزیر جهاد کشاورزی در قالب یک لایحه فوری، به کشاورزان و تولید کنندگان خسارت دیده مساعدت کند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: کشاورزان و تولید کنندگان خرد به دلیل وقوع حوادث غیر مترقبه ای مانند کرونا، خشکسالی و ... به مساعدت فوری نیاز دارند.

وی اضافه کرد: متاسفانه بندهای قانونی اجرا شده در سال های گذشته، تمامی بدهکاران خرد را به دلیل اعمال محدودیت های مختلفی مانند سررسید بدهی، نوع منابع تامین اعتبار و ... مشمول ندانسته است که موجب شده امکان استفاده از این تسهیلات برای آنها فراهم نشود.

عزیزی تاکید کرد: بدین ترتیب کشاورزان دارای بدهی معوق نزد شعب بانک کشاورزی هستند و عدم تمکن مالی موجب شده قادر به بازپرداخت بدهی خود نباشند و منابع بانک نیز بلوکه مانده است.

وی گفت: با مشورت مسئولان ذیربط با وزیر جهاد کشاورزی در قالب یک تذکر، پیشنهاد شده است که سود و جرائم بدهکاران آسیب دیده از عوامل قهری، شرایط تحریمی و کرونا در بخش کشاورزی دارای بدهی با سر رسید از ابتدای سال ۹۱ تا پایان سال ۱۴۰۱ مشروط به اینکه اصل بدهی خود را به صورت نقدی تسویه کنند، مورد بخشودگی قرار بگیرند.

کد خبر 1200596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha