نگاه های حزبی و جناحی مانعی در انجام فعالیت های دینی است

آیت الله عابدینی گفت: متأسفانه هنوز نگاه های حزبی، جناحی و قومی مزاحمت ایجاد کرده و گاهی مانند ترمزی بر فعالیت های دینی بوده و گاهی خنجری بر فعالیت های دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در اجلاسیه شورای فرهنگ عمومی استان که امروز (پنجشنبه ۶ مرداد) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما باید زمانه خود را بشناسیم و بعد متوجه می شویم موضوعات مختلف را چگونه در این زمانه و زمینه مطرح کنیم و در غیر این صورت دچار اشتباه می شویم و همچنین باید دین را بشناسیم و اینگونه رفتار ما رفتار به جایی می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: سومین شناختی که جزو لوازم کار فعال فرهنگی و ایمانی است، شناخت مردم است، اگر نگاه درست خود را به مردم داشته و مردم را با فطرت شان دیده نه رفتارهای مقطعی، فعالیت بهتری را خواهیم داشت.

 

وی اضافه کرد: متأسفانه هنوز نگاه های حزبی و جناحی و قومی مزاحمت ایجاد کرده و گاهی مانند ترمزی بر فعالیت های دینی بوده و گاهی خنجری بر فعالیت های دینی است و اگر روزی به رشدی برسیم که نگاه ما بر اساس « إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ» باشد بسیاری از مصیبت ها کم و برکات کار افزایش می یابد و با این نگاه، اعتماد به مردم حاصل می شود.

 

آیت الله عابدینی گفت: امام خمینی (ره) با اعتماد به مردم در برابر تهاجمی به نام جنگ تحمیلی که قدرت ها باهم علیه ما یکی شده بودند، ایستاد و نتیجه گرفت و در برابر تهاجم جدید استکبار هم باز با اعتماد به مردم ایران، سوریه، مردم منطقه و مقاومت اسلامی این غائله برچیده شد و پیشرفت حاصل شد.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز هماهنگی و هم گامی همگانی را به شدت نیاز داریم، مقام معظم رهبری فرمودند نماز جمعه قرارگاه ایمانی و تقوایی است ولی هنوز نماز جمعه های ما در حاشیه هستند، صدا و سیمای ما گاهی خبر تکراری روز گذشته را بیان کرده و بعد نوبت نماز جمعه می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به انعکاس ضعیف نماز جمعه در صدا و سیما گفت: پرجمعیت ترین اجتماعات استانی ما نماز جمعه است و نماز جمعه های شهرستان ها هم کمرنگ تر دیده می شوند.

 

وی اعلام کرد: ما سرباز رهبری هستیم و همه در این سربازی باید جدی عمل کنیم و همراهی و هماهنگی داشته باشیم، همه نهادها سربازان این انقلاب هستند و چرا آنجا که باید رسالت دینی خود را انجام دهیم غایب هستیم و ما باید هوای مردم، دین و انقلاب را داشته باشیم.   

 

آیت الله عابدینی افزود: رهبری فرمودند نماز جمعه ۲ ویژگی جدی دارد یکی از ویژگی ها ذکر و یاد و خداست نکته دیگر مردمی بودن نماز جمعه است که در نماز جمعه درد مردم گفته می شود و چشم اندازهای زندگی مردم دیده می شود.

 

وی تصریح کرد: در نماز جمعه ۲ دشمن هر هفته مورد هجمه قرار می گیرد یکی یهودیان و دشمن خارجی استکباری و دیگری دشمن داخلی اهل نفاق است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه خاطر نشان کرد: در قران کریم آمده است دشمنان خدا تصمیم گرفتند نور خدا را خاموش کنند ولی خدا فرموده ما نمی گذاریم این نور خاموش شود و حال این سوال وجود دارد آیا مجموعه امکانات نهادهای فرهنگی و نیروها، رسالت خود را در برابر اجانب به خوبی انجام می دهیم البته خیلی جاها کارهای خوبی شده ولی بسیاری جاها هم خلاهایی وجود دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد: کسانی دوست دارند فحشا در میان مومنان شیوع یابد و این امر تکلیف امر به معروف و نهی از منکر را برای ما روشن می کند ممکن است کسی بدحجاب باشد ولی غافل است و باید تذکر داد و یا کسی در مسیر تعالی دینی نیست، باید ارشاد شود و یا خیر خود را نمی داند باید نصحیت شود و در واقع تذکر، ارشاد و نصحیت قبل از نهی از منکر است.

 

آیت الله عابدینی در ادامه با اشاره به نقش امام جماعت در مسجد گفت: نظام ولایت با امامت فرق می کند در نظام ولایی، نگاه مبنایی و اعتقادی است ولی در نظام امامت در کنار نگاه مبنایی و اعتقادی، نگاه اجرایی هم وجود دارد رهبری تاکید دارند در هر مسجدی امام جماعت دیده شود و اگر سامانه امامت را درست درک کنیم، بسیاری از مشکلات حل می شود.

 

وی به اهمیت عفاف و حجاب اشاره و اظهار کرد: در بحث عفاف و حجاب زیست عفیفانه مهم است، عفت اختصاص به خانم ها ندارد، آقایان هم باید عفیف باشند و گویش ما هم باید عفیف باشد و این عفیف بودن اختصاص به پوشش ندارد و ابعاد مختلفی را در بر می گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه گفت: امیدوار بودن و امید بخشی نکته مهم دیگری است که بسیار مهم است و شیطان می خواهد ما امید نداشته باشیم.

 

آیت الله عابدینی یادآور شد: کسانی که دغدغه ایمانی و دینی دارند منابع تغذیه فرهنگی ما باید برای ما مهم باشد اگر دغدغه داریم باید منتظر محرم باشیم و از این چشم انداز بهره ببریم.

 

وی با اشاره به اهمیت احیای نمازهای جمعه و جماعات خاطر نشان کرد: باید جلسه ویژه برای گرایش بیشتر مردم به مساجد گذاریم، البته مساجد نسبت به گذشته آبادتر شده است ولی حرکت ما کند است و این حرکت ما در احیای نمازهای جماعت باید شتاب یابد.

 

کد خبر 1200601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha