عزاداری دهه اول محرم در گلزار شهدای دارالسلام کاشان برگزار می شود

سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان از برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان با عنوان "یا حسین، پای پرچمت همگی نسل حیدریم" در فضای معنوی گلزار مطهر شهدای دارالسلام خبر داد.

سید محمد حسین علوی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از جمعه ۷ مرداد مصادف با شب نخست ماه عزای حسینی به مدت ۱۱ شب، هر شب از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳ در جوار قبور مطهر شهدای کاشان برگزار می شود.

 

سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان افزود: اقدامات لازم برای آماده کردن محیط با فضاسازی معنوی و فرهنگی جهت برپایی مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) انجام شده و با توجه به پیش‌بینی حضور خیل عظیم شهروندان بویژه خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران در جوار گلزار مطهر شهدا پارکینگ پیش‌بینی شده است.

 

علوی زاده بیان کرد: این مراسم با مرثیه خوانی مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانی مذهبی همراه خواهد بود. همچنین در حاشیه این مراسم، غرفه‌های فرهنگی، تربیتی، آموزشی از جمله حسینیه ویژه کودکان، عکاسخانه (ثبت تصاویر یادگاری محرمی) پیش بینی شده است.

 

سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان افزود: مشاوره حقوقی، مشاوره ازدواج و خانواده، مشاوره تحصیلی (بصورت رایگان) ، طب‌رایج و سنتی (ویزیت رایگان توسط پزشکان متخصص و عمومی)، عرضه و معرفی کتاب و محصولات فرهنگی و حجاب و عفاف و میز خدمت هرشب با حضور یکی از مسئولين شهرستان از دیگر غرفه های این مراسم معنوی است.

 

افزون بر یک هزار و ۶۰ شهید در گلزار شهدای دارالسلام کاشان مدفون هستند.

کد خبر 1200602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha