صدای نفس های زندگی در آسمان آسایشگاه

آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان که سابقه برگزاری سور و ساط عروسی را داشته امروز نیز جشن ازدواج دو تن از مددجویان را با حضور خیرین در رشت برگزار کرد.

خبرگزاری شبستان _گیلان، نوشین کریمی؛ زندگی در آسایشگاه! شاید تصورش هم سخت باشد. ترس از تنهایی، ترس از فراموش شدن، ترس از پایان زندگی در کنار جمعی که نمی شناسیش....


حیاط بزرگ آسایشگاه را قدم می‌زند و فکر می کند، فکر می کند که چگونه زمانی ساز عروسی تازه عروس دامادها را کوک می‌کرده و از زیر سوزن چرخ خیاطی محل کارش لباس های زیبا و شیکی برای مردم دوخته و خارج از شهر و کشورش هم چند سالی زندگی کرده، ولی حالا چی،در این آسایشگاه چگونه می تواند خودش باشد!؟


«روزبه بهبودی» را می گویم، بیش از 60 سال سن دارد، حالا بخاطر اتفاقی چشمانش سویی برای دیدن ندارند و از فرزندانش دور مانده و اینجا در آسایشگاه در کارگاه هنری، خودش را با روزمرگی ها سرگرم می کند، البته صدایش هنوز زیبا و گوش نواز است.
 

«نائره» شرق گیلانی است، خاطرات تلخ گذشته اش را بیاد دارد اما هنوز خوش اخلاق و اهل معاشرت است، با همه زود جوش می خورد، انگار نمی خواهد که باور کند «اینجا یا آنجا» زندگی کردن فرقی با هم دارند. در حال زندگی می کند. سعی می کند زندگی را همانگونه که هست دوست داشته باشد.

دو سال بیشتر است که به آسایشگاه آمده، اما فعال است، توی کارهای گروهی آسایشگاه شرکت می کند، از انزوا و گوشه گیری خوشش نمی آید، خودش را در کارگاه هنری و حضور در گروه موسیقی آسایشگاه سرگرم کرده است.

وقتی از پستی بلندی هایی که پشت سر گذاشته اند و از غم ها و خاطراتی که بجا مانده حرف می زدند، در لابه لای هر امید و انگیزه ای که برای ادامه زندگی به هم می دادند، دلش به دل آقای روزبه گره خورده است.

آسایشگاه هم سابقه برگزاری و سور و ساط عروسی را داشته و حالا برایشان سوییتی در آسایشگاه تدارک دیده اند و از خیرین خواسته شد تا برای خرید جهزیه پای کار بیایند و شورآفرین زندگی این زوج هنرمند باشند.

جشن ازدواج دو تن از مددجویان آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلانی امروز پنج شنبه(۶ مرداد) در رشت برگزار شد.
 

«سیدعلی حسینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با قدردانی از حضور خیرین و کسانی که در برپایی این مراسم باشکوه و بیادماندنی مشارکت کردند، اظهار کرد: در این مراسم رییس سازمان بهزیستی شهرستان رشت، خیرین و گروه دف نوازان طنین و ماهسور و نیز گروه هنری گیل اوخان حضور یافتند که به صورت رایگان ارایه خدمات داشتند.

مدیر عامل آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان با آرزوی خوشبختی و سعادت برای زوج امروز، افزود: این زوج در یکی از سوییت های آسایشگاه اسکان داده شدند و جهیزیه مختصری نیز از سوی نیکوکاران مهیا شده اما بازهم نیاز به مشارکت مردم عزیز در تهیه و تدارک جهیزیه مورد نیاز دارند.

وی با بیان اینکه گرچه مددجویان از کانون گرم خانواده به دور هستند اما آسایشگاه در این سال ها تلاش کرده تا جریان زندگی همچنان گرم و پایدار باشد، گفت: زندگی حق هر انسانیست و ما نمی توانیم نیاز به داشتن یک همدم، یک سر پناه با ابتدایی ترین  امکانات را برای مددجویان خود دریغ کنیم.

حسینی ضمن تشکر از نیکوکارانی که همیشه حامی آسایشگاه بوده اند اظهار امیدواری کرد: با کمک خیرین عزیز آسایشگاه بتواند سوییت های بیشتری را جهت اسکان مددجویانی که قصد ازدواج دارند، تدارک ببیند.
 

وی با اشاره به اینکه 450 نفر در آسایشگاه زندگی می کنند که 200 نفر از آنان بی سرپرست هستند و با کمک های خیرین نگهداری می شوند، گفت: می توانیم با حمایت های بیشتر خیرین این مکان را به محیطی تبدیل کنیم که مددجویان از زندگی لذت ببرند.

حسینی با اعلام شماره حساب آسایشگاه۵۰۴۱۷۲۷۰۷۰۷۰۷۰۶۰ جهت دریافت کمک های نقدی، تصریح کرد: آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان با نیت خیر موسسین خود تلاش دارد تا رفاه هر چه بیشتر مددجویان را فراهم کند، از این رو نیازمند کمک خیرین در بخش های مختلف است.

 

کد خبر 1200604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha