برگزیدگان هشتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی «آفرینش» در چهار رشته معرفی شدند

برگزیدگان هشتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی «آفرینش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چهار رشته نقاشی، سفال‌گری، خوشنویسی و عکاسی معرفی شدند که هفت برگزیده به اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان اختصاص پیدا کرد.

حمیدرضا گوهری سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: در مجموع دو هزار و  ۹۳۹ اثر در چهار رشته نقاشی، سفال‌گری، خوشنویسی و عکاسی به دبیرخانه هشتمین دوسالانه ملی ارسال شده بود که از آن میان ۱۱۴ اثر به عنوان برگزیده و ۱۱۶ اثر شایسته قدردانی شناخته شدند.

 

 

گوهری افزود: در بخش نقاشی طنین حسینی 11 ساله در بخش نونهالان از مرکز فرهنگی هنری شماره 1 سقز برگزیده شد و مهشید افراسیابی 18 ساله از مجتمع در بخش اعضای ارشد شایسته تقدیر شناخته شد.

 

 

وی بیان کرد: ثمین قنبری 11 ساله در بخش نونهالان از قروه ،آرا صلواتی 15 ساله در بخش نوجوان از مجتمع در بخش خوشنویسی برگزیده  شدند و الهام عرفانی 20 ساله در بخش اعضای ارشد از قروه شایسته تقدیر در بخش خوشنویسی شناخته شد.

 

 

گوهری افزود: در بخش عکاسی رامیار غلامی 17 ساله در بخش نوجوان از مجتمع و کانیا حیدریان 15 ساله از موچش در بخش نوجوانان برگزیده شدند.

 

 

هیأت داوران رشته «نقاشی» شامل نادر موسوی‌فاطمی، معصومه فاضلی‌مقدس و ندا محققی، از میان ۷۷۰ اثر انتخابی در مرحله اول در شش گروه سنی، در مجموع ۳۷ اثر را به عنوان برگزیده و ۳۴ اثر را شایسته قدردانی معرفی کردند.

 

 

همچنین هیأت داوران بخش «سفال‌گری» شامل عبدالعظیم آذرخیل، هدی محسنی و نغمه معنوی‌راد از میان ۳۱۲ اثر در شش گروه سنی، در مجموع ۲۶ اثر را به عنوان برگزیده و ۳۳ اثر شایسته قدردانی دانستند.

 

 

در رشته «خوشنویسی» نیز هیأت داوران شامل ربابه حسین‌پور، عطیه رستمی‌زاده و عارفه هدایت از میان ۳۲۶ اثر در پنج گروه سنی، در مجموع ۳۱ اثر را به عنوان برگزیده و ۲۹ اثر را شایسته قدردانی شناختند.

 

 

هیأت داوران رشته «عکاسی» نیز شامل بهنام زهری‌سامیان، مامک یحیی‌پور و سمیرا صحرانورد، از میان ۲۸۰ اثر انتخابی در مرحله اول در چهار گروه سنی، در مجموع، ۲۰ اثر را به عنوان برگزیده و ۲۰ اثر را شایسته قدردانی معرفی کردند.

 

 

با توجه به تعداد آثار ارسال شده در رشته‌های «نقاشی» و «عکاسی» داوری در این دو رشته، در دو مرحله صورت گرفت.

 

 

هشتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی «آفرینش» از سوی اداره‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

 

 

لازم به ذکر است، مربیان اعضای برگزیده پری ارج مربی مجتمع، شیما صمدی مربی قروه، سارا ناصری مربی موچش و ژیلا حامدی مربی سقز 1 از مربیان کانون استان  اعضای برگزیده هستند.

کد خبر 1200625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha