نماز جمعه یک نعمت الهی است

آیت الله عاملی گفت: نماز جمعه یک نعمت الهی هست که در سوره جمعه به آن اشاره شده و افضل تر از گردش و تجارت در روز جمعه خوانده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله «سید حسن عاملی» امروز (6 مردادماه) در آئین تکریم از امام جمعه موقت اردبیل و خادمان مصلی اردبیل به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اقامه نماز جمعه هم یک دستور و امر الهی هست و هم یک جریان سازی عظیم فرهنگی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: نماز جمعه یک نعمت الهی هست که در سوره جمعه به آن اشاره شده و افضل تر از گردش و تجارت در روز جمعه خوانده شده است.

 

وی ادامه داد: گردهمایی که در نماز جمعه ایجاد می شود نشان از یک تدبیر عمیق هست که باید به آن نگاهی ویژه ای شود زیرا امروز که همه به دنبال هجمه علیه اسلام است این پایگاه وظیفه سنگینی دارد.

 

آیت الله عاملی تاکید کرد: والدین باید به مسئله های تربیتی فرزندان خود بیش از پیش اهمیت دهند و در انتقال ارزش ها و تربیت صالح بیش از پیش کوشا باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان افزود: امروز جنگ روانی به دنبال ایجاد گمراهی در نسل نوجوان و جوانان است و اصلی ترین هدف آنها جدایی این نسل با دین و اسلام هست که باید با تدابیر ویژه این معضل رفع شود وگرنه نوجوانان و جوانان دچار گمراهی و ذلالت می شوند.

 

آیت الله عاملی اظهار داشت: امروز شاهد ایجاد شبهه به وسیله شبکه های اجتماعی در وضعیت رفتاری و آداب نوجوانان و جوانان هستیم که به ایجاد تفاخر، تحقیر و رقابت های ناسالم در بین آنها دامن می زدند زیرا از برکات نماز جمعه غافل شده ایم همین باعث شکسته شدن کرامت و شان انسان ها شده است.

 

کد خبر 1200627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha