پاسخگویی به نیازهای جامعه در قالب هیئت های اندیشه ورز حوزه علمیه خراسان بروز کند

حجت الاسلام کندری با اشاره به ظرفیت حوزه علمیه خراسان در پاسخ گویی به نیازهای نظام و جامعه؛ گفت: این اتفاق می تواند در قالب هیئت های اندیشه ورز بروز و ظهور کند و پاسخ به مباحث فقهی حقوقی نیز از جمله همان موارد می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،حجت الاسلام و المسلمین «حسین کندری» امروز پنج شنبه (۶ مرداد) در نشستی که با حضور آیت الله سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان و حجت الاسلام و المسلمین مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری و سروری، رئیس شوراي عالي استانها در محل مرکز مدیریت این حوزه برگزار شد؛ بیان کرد: رشته تخصصی فقه و حقوق برای تربیت پژوهشگران و قضات برنامه ریزی شده است و هم اکنون تعدادی از طلاب این حوزه در دو گرایش خصوصی و جزا تحصیل می کنند.


معاون علمی حوزه علمیه خراسان از برگزاری کرسی های خارج با رویکرد مسائل مستحدثه و روز جامعه گفت و خاطر نشان کرد: مباحثی مانند خانواده، قضا، دیه جنین، پیوند اعضا، تلقیح مصنوعی و... از جمله این موضوعات درسی هستند که دنبال می شود.


وی درباره رسالت پاسخ گویی با تلاش علمی پژوهشی هیئت های اندیشه ورز این حوزه گفت: به طور مثال، هیئت اندیشه ورز خانواده، زن و جامعه در زمینه عفاف و حجاب و بانوان کارها پژوهشی و علمی خوبی انجام داده و در دست اقدام دارد.


حجت الاسلام کندری به ظرفیت این حوزه در پاسخ گویی به نیازهای نظام و جامعه اشاره کرد که می تواند در قالب هیئت های اندیشه ورز بروز و ظهور کند و اقدام شود و پاسخ به مباحث فقهی حقوقی نیز از جمله همان موارد می باشد.


وی به حضور و فعالیت حوزویان در عرصه فرهنگ و تربیت نیز اشاره کرد و یادآور شد: طرح معراجی از جمله همین اقدام هاست که تعدادی از طلاب و روحانیون با حضور در زندان مشهد به تبلیغ می پردازند که اثرگذاری خوبی داشته و می تواند الگویی برای سایر نقاط کشور باشد.

 

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل کاظمی، مسئول حوزه ریاست این حوزه نیز به ارائه گزارشی از فعالیت ها پرداخت و به تلاش های علمی پژوهشی قرارگاه های علمی و هیئت های اندیشه ورز اشاره کرد و گفت:  به طور مثال در هیئت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی، 30 محصول تهیه و منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1200640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha