مانع گسترش صنایع آلاینده می‌شویم

سلاجقه با تأکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گفت: اجازه گسترش صنایعی که آلایندگی ایجاد نمی‎‌کنند را نمی‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «علی سلاجقه » ظهر امروز در شورای اداری بهار با بیان اینکه شاخص‌های محیط زیستی شهرستان باید ارتقا یابد، گفت: بوی مشمئزکننده را سالیان قبل شاهد بودیم و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که صنایع برای ایجاد آلایندگی گسترش یابند و ساماندهی آنها در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه صندوق محیط زیست صنایع آلاینده را کمک می‌کند تا بتوانند آلایندگی را رفع کنند، افزود: اینکه ۱۳ درصد مردم شهرستان زیر پوشش باشند جای سئوال است، این در صورتی است که درصد بیکاری خیلی کم و پتانسیل های شهرستان بسیار است.

وی با تأکید بر تکمیل کارهای نیمه کاره بیان کرد: در استان تا تکمیل پروژه های نیمه تمام، پروژه جدیدی کلنگ‌زنی نمی‌کنیم.

سلاجقه با اشاره به شرایط کشور با وجود تحریم دشمن گفت: امروزه بسیاری از کشورهایی که در مقام ابرقدرت هستند؛ دست نیاز برای استفاده از فناوری‌های ارتباطی، موشکی و پهپادی ما دراز کرده‌اند که این موضوع نشان از قدرت ایران دارد.

وی تأکید کرد: مسائل و مشکلات موجود در کشور را انکار نمی‌کنیم و همت دولت برای کاهش مرارت‌های مردم است و این قول را می‌دهم که دولت با تمام قوا و در میدان در حال خدمت است.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در ادامه این جلسه گفت: در بازدید از کاروانسرای تاج آباد مشکلات بررسی شد و مشکل تملک کاروانسرای رسول‌آباد سفلی صندوق احیا و توسعه وزارت در میان گذاشته شد و سعی در حل آن است.

مریم جلالی افزود: باید پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد را به بهره‌برداری برسانیم و بعد به سراغ پروژه‌های جدید برویم. وی بیان کرد: مزیت رقابتی فوق‌العاده به نام شهر جهانی سفال در شهرستان است و باید جهانی فکر کنید و همین باعث می‌شود ارزآوری شما هم بیشتر خواهد شد.

جلالی گفت: رفع همه مشکلات نیازمند اعتبار نیست بلکه نیازمند عزم جدی است؛ کاروانسرای رسول‌آباد مشکل تملک دارد و با مدیر صندوق تماس گرفتیم و سعی می‌کنیم در اسرع وقت مشکل آن را حل کنیم. مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان همدان نیز گفت: بهار یکی از شهرستان‌هایی است که در توسعه صنعت و رهاورد کشاورزی، سیر فزاینده داشته که همین موضوع نیز به تخریب محیط زیست و آلایندگی‌ها منجر شده است. مریم محمدی افزود: باید دست به دست هم کار کنیم که توسعه صنعت شهرستان را به سمت توسعه پایدار برده و کمترین خسارت زیست محیطی را داشته باشیم.

در این جلسه پیشنهاد تکمیل درمانگاه جامع سلامت فرهنگیان و روستایی سیمین، اختصاص اعتبار مورد نیاز برای ساخت درمانگاه تخصصی در محوطه بیمارستان آیت ‌الله بهاری تامین برای تنها بیمارستان شهرستان بهار و امکانات لازم برای بیمارستان دندانپزشکی غرب کشور و افراد تحت پوشش شهرستان، تخصیص یارانه دولتی برای تجهیز سیستم آبیاری تحت فشار، تخصیص اعتبار لازم برای لایروبی قنوات و کانال آبرسانی و پوشش انهار، تجهیز و نوسازی تعاونی مهاجران، تصویب شهرک برای بسته‌بندی و فراوری سیر و سیب‌زمینی، ایجاد زیرساخت برای توسعه گلخانه‌ها، حمایت از تولیدکنندگان، توجه به جاده های بین مزارع، اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به دامداران، ساخت زائرسرا و مهمانسرا در کنار حرم آیت الله بهاری، مرتفع شدن بوی مشمئز کننده آلاینده ها، تکمیل پروژه گلوگاه شهید زارعی، حل مشکل بیمه و گرانی، فاضلاب لالجین و صالح آباد، تسریع در روند ساخت درمانگاه جامع سلامت در شهرک فرهنگیان بهار و روستای سیمین، تصویب شهر کامیون برای صالح‌آباد، تفکیک حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ، تکمیل ساخت حوزه علمیه آیت الله بهاری، اختصاص بودجه برای جاده ینگجه به غارعلیصدر و توجه به صنایع تبدیلی برای رسدگی به نماینده ویژه رئیس جمهور مطرح شد.

به گزارش شبستان، رئیس جمهور و هیئت دولت در سی امین سفر استانی خود، امروز به استان همدان سفر کرده است. وی ضمن دیدار با مردم شهرهای کبودراهنگ و همدان، بازدید از برخی پروژه‌ها، دیدار با نخبگان، شورای اداری استان، بازدید سرزده و برگزاری نشست خبری را در برنامه سفر یک روزه خود به همدان دارد.

در هر شهرستان یکی از وزرا به نمایندگی از هیئت دولت حضور یافته است. نمایندگان دولت ضمن دیدار مستقیم با مردم و بازدید از طرح ها و بررسی مشکلات و مسائل، نتیجه کار را برای جمع بندی و تصمیم گیری در جلسه شورای اداری استان همدان با حضور رئیس جمهور مطرح می‌کنند.

کد خبر 1200652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha