شهادت شیخ فضل الله نوری بیانگر این که اسلام زير بيرق كفر نمي‌رود

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه «شیخ فضل الله نوری» فخر ایران اسلامی و دنباله رو واقعی خط شهادت یعنی همان خط سرخ نهضت عاشورا بوده است، گفت: شهید فضل الله نوری با اختیار کردند چوبه دار ثابت کردند که اسلام زير بيرق كفر نمي‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، آیت الله «سید هاشم حسینی بوشهری» امروز(۶مرداد) در یادواره شهید شیخ فضل الله نوری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد، از شیخ فضل الله نوری به عنوان مجتهد عظیم الشان و شجاع و حامی دین اسلام یاد و اظهار کرد: جهاد یک واژه ای است که هم در آیات قرآنی و هم در روایات نورانی اهل بیت(علیهم السلام) به صورت گسترده مطرح شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

 

 رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مطابق آیات قرآن خداوند متعال با انسان های پاک و خوب و محسن و نیکوکار است، گفت: جهاد به دو قسم اکبر و اصغر تقسیم می کنند.

 

وی با بیان اینکه جهاد اصغر رویارویی با دشمن است، افزود: جهاد اکبر مبارزه با دشمن درون (نفس امّاره) است.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه هشت سال جنگ تحمیلی از نمونه های جهاد اصغر است، گفت: مبارزه با نفس جهاد اکبر است.

 

وی با بیان اینکه اگر کسی از برهان و استدلال رهایی پیدا کرد و از مرز جهاد اصغر و اوسط بگذرند، تمام وجودشان سرشار از عشق به ذات باریتعالی می‌شود، گفت: «شیخ فضل الله نوری» فخر ایران اسلامی، فخر مجاهدان، فخر تمام کسانی که در راه دین مبارزه کردند و دنباله رو واقعی خط شهادت یعنی همان خط سرخ نهضت عاشورا بوده است.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه شیخ فضل الله نوری به مرحله عشق رسیده بود و چوبه دار را به آویختن پرچم روس در سر درب منزل خویش ترجیح داد، اظهار کرد: شهید فضل الله نوری یک عمر سر سفره دین و رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) زیست و چوبه دار را برای ادامه راه شهدا اختیار کرد.

 

وی خاطرنشان شد: شهید فضل الله نوری با اختیار کردند چوبه دار ثابت کردند که اسلام زير بيرق كفر نمي‌رود.

کد خبر 1200663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha