مدیران باید حلقه های مشورتی با نخبگان را داشته باشند/همواره باید درتمام عرصه ها مراقب جریان نفاق و نفوذ بود

آیت الله رییسی گفت: مدیران باید حلقه های مشورتی از نخبگان را داشته باشند و این امر موجب ارتقا در کشور می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله « سید براهیم رییسی » عصر امروز (6 مرداد) در جمع نخبگان و ایثارگران  استان همدان با اشاره به هشت سال دفاع مقدس ،  این ایام  را یادآور شهامت و شجاعت دانست و گفت: دشمنان میخواستند با جنایات خودشان راه را برای نظام سلطه باز کنند و آنچکه از ارزش های نظام اسلامی خلق شده بود این بود که با ورود روان در همه عرصه ها سنگ اندازی کنند که زنان و مردان سلحشور سد راه شدند.

 

رییس جمهور افزود: در جریان جنگ تحمیلی جوانان سلحشور ما افتخار آفریدند و عزت و اقتدار رابرای کشور حفظ کردند و همواره باید رشادت و شجاعت در یادها زنده بماند و خباثت و وابستگی منافقین زمان شناسانده شوند.

 

وی با بیان اینکه همواره در یک جریان نفاق چهره خودش را می پوشند و اهداف پلید خود را مخفی می کند ، تصریح کرد: بسیاری از ضربه ها که در تاریخ اسلام انجام شده به دلیل جریان نفاق است که بسیار خطرناک می باشد.

 

وی بیان داشت: همواره باید درتمام عرصه ها مراقب جریان نفاق و نفوذ و دست های پلید باشیم که این خود هوشیاری می طلبد با نگاهی به سیره ائمه اطهار(ع) می توان دید که چه کسانی نفاق کردند که این خود به ما هشدار می دهد .

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه شناخت شرک و کفر سخت و شناساندن آن سختتر است،گفت: یکی از کارهای ائمه اطهار(ع) این بود که با خطبه های آتشین، اشک های دیدگان و ماموریت های مهم   نقاب را از چهره نفاق کنار بزنند و ضمن پیرو رسالتی که دارند چهره نفاق را به همه بشناسانند.

 

رییس جمهور با بیان اینکه عملیات مرصاد عبرت های بسیاری است که باید درس گرفت، خاطرنشان کرد: امروز دولت با ماموریت بسیار خطیری که دارد رمز موفقیت آن همکاری و همیاری و مشورت است که نخبگان بسیار می توانند نقش داشته باشید و دولت مردمی یعنی همراه مردم  و در همه ای بخش ها با نخبگان مشورت کنند به طوری که نگاه در اقتصاد و فرهنگ هم همین است.

 

آیت الله رییسی با بیان اینکه مدیران باید حلقه های مشورتی از نخبگان را داشته باشند ابراز کرد: اگر فعلی و ترک فعلی امروز موجب می شود برای ارتقا در کشور حتما نگاه ها را منتقل کنید نماد نگاه های دنیا را داشته باشیم و موفقیت دولت در تمام نگاه ها است.

 

وی با بیان اینکه بر پیشرفت امور در حرکت های اداری و سازمانی هم بنا براقدام داریم اظهار داشت: کسانی که در عرصه های مختلف جایگاهی دارند باید نگاه تحولی داشته باشند و کارهای بسیار خوبی انجام شده و عقب ماندگی در اجرای عدالت و رنج دهنده بروکراسی اداری که موجب کندی کارها شده است که باید مشکلات حل شود.

 

وی با بیان اینکه برخی به دنبال ایجاد بسترهای فساد زا هستند تا رانت خواری را انجام دهند، تصریح کرد: بسترهای فساد زا و رانت خواری باید اصلاح شود که خودش در جهت این اقدام به حق استفاده از نیروهای تحول گرا و با اندیشه امام(ره) با اعتماد به جوانان است.

وی با اشاره به بررسی عملکرد مدیران گفت: یک دوره مدیران را ارزیابی کردیم ومانند کارنامه آخرسال دادیم و در  37 حوزه مسئله کشور و چرخش های تحول آفرین را داریم و در معرض دید دانشگاه ها قرار را دیدم.

رییس جمهور با بیان اینکه به کارآفرینان اعتمادداریم، افزود: به ممیزی های مالیات اعلام کردم به کارآفرینان به عنوان یک فعال اقتصادی توجه کنند و همچنین به اصناف نیز اعتماد داشته باشند.

وی تصریح کرد: بسیاری از روستائیان به حاشیه شهر زندگی می کنند که علت آن نبود تولیدات محصولات کشاورزی می باشد که به دنبال حل مشکلات کشاورزی درروستاها هستیم.

آیت الله رییسی با بیان اینکه صنایع که به صورت تعطیل و نیمه تعطیل هستند با یک اقدام مدیریتی و با زیرساخت های مناسب مشکلات واحدهای تولیدی حل می شود.

وی با بیان اینکه احساس مسئولیت بسیار مهم است و یکی از مولفه های قدرت در کشور تولید است اقتصاد مقاومتی و مردم همیشه در صحنه و توجه به آثار خون شهدا و ایثارگران از جمله مولفه های مهم کشور است.

کد خبر 1200674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha