سامانه های بارشی تا هفته آینده در استان فارس ادامه دارند

رضایی کوچی گفت: سامانه های بارشی تا دوشنبه آینده از استان فارس خارج می شود و از تمامی استان فارسی ها تقاضا داریم از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند و در مسیر رودخانه ها قرار نگیرند و به صورت جدی اطلاع رسانی در این خصوص در استان را دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمود رضایی کوچی»، امروز (پنج شنبه 6 مرداد) در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان فارس گفت: پیرو گزارشات هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب در فارس، روز گذشته و امروز تمامی عوامل ستاد بحران در ساتان برای انجام اقدامات لازم حضور داشته اند.

معاون عمرانی استانداری فارس افزود: دستگاه های اجرایی در سراسسر فارس عوامل اجرایی خود را از دیروز به حالت آماده باش درآورده اند تا در صورت نیاز به سرعت به رسیدگی بپردازند.

وی اضافه کرد: در 2 روز گذشته در نقاطی از فارس شاهد بارش به شکل متفاوت بودیم که داراب دیشب در بخش «جنت» داراب حدود 52 میلیمتر بارندگی دشاتیم که خسارات جانی نداشت به زیرساخت های آب و برق و شبکه معابر روستایی، بخش کشاورزی و دام آسیب هایی رساند که به دستور استاندار فارس تا فردا اطلاعات مربوط به خسارت ها اعلام خواهد شد تا به ستاد مدیریت بحران کشور اعلام شوند تا خسارات جبران شود.

رضایی کوچی اعلام کرد: امروز در مرکز استان شاهد بارش بوده ایم و منتظر هستیم تا پایان شب و ارسال گزارش ها ابعاد و اندازه بارش توسط دستگاه های اجرایی و وضعیت موجود اعلام شود.

وی ادامه داد: نهادهای بسیج، هلال احمر، بنیاد مسکن و ... در سراسر استان برای کمک رسانی فعال هستند و تا دوشنبه هفته آینده بارش ها ادامه خواهد یافت.

رضایی کوچی اضافه کرد: بارش های این فصل از سال عمدتا موسمی هستند و با بارش های عرفی متفاوت است و آثار عملکردی این بارش ها قابل پیش بینی نیست وس تاد بحران شهرستان ها وس اتان را فعال کرده ایم و وضعیت قرمز اعلام شده است و امروز جلسه ستاد بحران با حضور همه دستگاه های استان برای بررسی نیازها و انجام اقدامات لازم را برگزار کرده ایم.

وی گفت: سامانه های بارشی تا دوشنبه آینده از استان فارس خارج می شود و از تمامی استان فارسی ها تقاضا داریم از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند و در مسیر رودخانه ها قرار نگیرند و عشایر نیز چادرهای خود را در مسیل رودخانه ها برپا نکنند و به صورت جدی بارش ها و اخبار و اطلاع رسانی در این خصوص در استان دنبال شود.

کد خبر 1200683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha