پرونده هگمتانه تا پایان پاییز به یونسکو اعلام می‌شود

ضرغامی گفت: پرونده طرح منظر شهری و تاریخی هگمتانه تا پایان پاییز به یونسکو اعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان،  عزت ‌الله ضرغامی،  با سفر به تویسرکان،  طرح بازآفرینی و ساماندهی محوطه حضرت حبقوق نبی(ع) را رونمایی کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اختصاص اعتبار ویژه‌ای برای ادامه کاوش در این طرح گفت: کاوش بخش خصوصی غیرقانونی است مگر اینکه در چارچوب قانون باشد.

ضرغامی پس از بازدید از چند بنای تاریخی تویسرکان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ظرفیت‌های بالقوه در تویسرکان وجود دارد اما متاسفانه ظرفیت‌های بالفعلی که ما اکنون می‌بینیم، محدود است.

وی با اشاره به اینکه هرگونه کمک به مرمت و حفظ آثار تاریخی تویسرکان و اخذ تصمیمات لازم در زمینه زیرساخت‌های گردشگری را در برنامه داریم، بیان کرد: تویسرکان تقریبا یک چهارم صنایع‌دستی استان همدان را دارد.

ضرغامی در خصوص وضعیت پرونده طرح منظر شهری و تاریخی هگمتانه تا همدان نیز خاطرنشان کرد: کمی از کارهای جنبی به منظور رعایت استانداردهای یونسکو این طرح هنوز باقی مانده، اما پرونده را کامل کرده و تا پایان پاییز به یونسکو اعلام می‌کنیم.

 به گزارش شبستان، رئیس جمهور و هیئت دولت در سی امین سفر استانی خود، امروز به استان همدان سفر کرده استوی، ضمن دیدار با مردم شهرهای کبودراهنگ و همدان، بازدید از برخی پروژه‌ها، دیدار با نخبگان، شورای اداری استان، بازدید سرزده و برگزاری نشست خبری را در برنامه سفر یک روزه خود به همدان دارد.

در هر شهرستان یکی از وزرا به نمایندگی از هیئت دولت حضور یافته است. نمایندگان دولت ضمن دیدار مستقیم با مردم و بازدید از طرح ها و بررسی مشکلات و مسائل، نتیجه کار را برای جمع بندی و تصمیم گیری در جلسه شورای اداری استان همدان با حضور رئیس جمهور مطرح می‌کنند.

کد خبر 1200694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha