ادبیات و فرهنگ عاشورا همواره مورد استفاده قرار گیرد

ایمانیه گفت: ما مدیون خون شهدای عزیز کربلا تا روز قیامت هستیم و باید از ادبیات و فرهنگ عاشورا همواره استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی ایمانیه»، عصر امروز (پنج شنبه 5 مرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس گفت: ما مدیون خون شهدای عزیز کربلا تا روز قیامت هستیم و باید از ادبیات و فرهنگ عاشورا همواره استفاده کنیم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه فرهنگ جامعه ما در اختیار حوزه و دانشگاه است و چهره حوزوی و دانشگاهی آیت الله دژکام باعث شده تا جمعی از حوزویان و دانشگاهیان دور هم جمع شوند، تاکید کرد: اجرای سند فرهنگی استان باید زمان بندی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه فارس محل و منشائی برای بسیاری از خلاقیت ها در امور فرهنگی و اجتماعی است، افزود: استان فارس می تواند پیشتاز اتفاقات مثبت فرهنگی و اجتماعی باشد، طرح «احرار» توسط سپاه فجر در روستاها انجام می شود و جشن پایان اعتیاد هم اجرایی می شود که می تواند الگویی باشد.

ایمانیه با اشاره به اینکه قرارگاه «احمد بن موسی (ع)» برای حواشی شهرها انجام شده است که کارهای عمرانی و فرهنگی را در کنار هم انجام می دهد، اضافه کرد: طرح محلات مسجد محور با 50 مسجد آغاز به کار کرد و مسجد بتواند پایگاه اصلی محله محسوب شود و امام جماعت، امام محله باشد و استان فارس کانونی برای نوآوری ها و خلاقیت های فرهنگی است.

کد خبر 1200700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha