هشدار مدیریت بحران به مازندرانی ها

محمدی از صدور هشدار نارنجی در استان مازندران خبر داد و گفت: با توجه به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها از مردم می‌خواهیم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و انجام فعالیت های دریایی بپرهیزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «حسینعلی محمدی شیرکلائی» امروز(۶مرداد) در جمع خبرنگاران از وقوع سیلاب در مناطق مستعد استان مازندران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تقويت جريانات شمالي و عبور متناوب موج در تراز مياني جو از امشب تا روز دوشنبه شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در سطح استان بويژه درخط الرس و ارتفاعات مازندران با استان های تهران، البرز و سمنان خواهيم بود.

 

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان مازندران افزود: صاعقه، جاري شدن روان آب و احتمال وقوع سيلاب هاي محلي در مسيل ها و رودخانه هاي فصلي، ريزش سنگ، رانش زمين، كاهش ديد و اختلال در تردد جاده ها و محورهاي كوهستاني، از تبعات فعاليت اين سامانه خواهد بود .

 

وی بیان کرد: به كليه هم استاني هاي عزيز و مسافرين محترم توصيه مي  شود از تردد، تفرج و برپايي چادر در بستر و حاشيه رودخانه ها، مسيل ها جداً خودداري نمايند.

 

محمدی ادامه داد: همچنین رانندگان هنگام تردد در محورهاي موصلاتي استان به ويژه در هنگام شب، ضمن رعايت نکات ايمني با كسب اطلاعات از پليس راهور و نيروهاي راهداري با احتياط كامل رانندگي نمايند.

 

وی با بیان اینکه كوهنوردان و گردشگران باید از صعود به ارتفاعات خودداري نمايند، اضافه کرد: دامداران دام هاي خود را از بستر و حاشيه رودخانه ها و دهانه مسيل ها دور نمايند. صاحبان واحدهاي پرورش ماهي واقع در حاشيه رودخانه ها، تمهيدات لازم به منظور پیشگيري از بروز خسارات احتمالي را بعمل آورند.
 

محمدی از شهرداران محترم استان خواست نسبت به پاكسازي و لايروبي كانال ها و جوي هاي سطح شهر با فوریت اقدام نمايند.


وی تاکید کرد: دهياران محترم با همكاري و همياري اهالي وشوراها نسبت به پاكسازي و بازگشايي انهار و دهانه پل هاي سطح روستاها و مناطق بالادست اقدام نمايند .

 

محمدی با بیان اینکه فعالیت های دریایی ممنوع است، گفت:  همچنین به كليه دستگاه هاي امدادي و خدماتي توصيه مي شود ضمن آماده سازي تجهيزات و ماشين آلات، آمادگي لازم جهت هرگونه عمليات امداد و نجات و خدمات رساني را داشته باشند.
 

کد خبر 1200712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha