حماسه حسینی عاشورا با هدف احیاء سنت رسول خدا شکل گرفت

حجرگشت با حضور در آیین شال دانش آموزان که با محوریت دبیرستان شهدای انقلاب (شهیدستان کرج) انجام شد گفت: قیام عاشورای حسینی به یک نیم روز خلاصه نمی شود، این واقعه حماسه حسینی است که اساس آن امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « علی حجرگشت» طی آیین شال اندازی دانش آموزان که با محوریت دبیرستان شهیدستان کرج در پژوهش سرای خوارزمی کرج شامگاه پنجشنبه ۶ مرداد برپا شد گفت: واقعه قیام عاشورای حسینی درس های بسیاری دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز افزود: قیام عاشورای حسینی به یک نیم روز خلاصه نمی شود، این واقعه حماسه حسینی است که اساس آن امر به معروف و نهی از منکر است. 

 

 

وی با اشاره به اهمیت نقش دانش آموزان در ادامه راه عاشورای امام حسین(ع) بیان کرد: امام حسین(ع) برای تحقق و اجرای تکلیف الهی حرکت تاریخی خود را انجام دادند. 

 

 

وی توضیح داد: ارسال بیش از ۱۸ هزار نامه با امضاء بزرگان کوفه برای دعوت از امام و سپس خلف وعده نشان می دهد که تا چه اندازه انسان ها باید نسبت به رشد بصیرت افزایی و امام شناسی تلاش کنند. 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خاطرنشان کرد: فلسفه قیام و واقعه عاشورای حسینی ، اصلاح امور، احیاء سیره و سنت پیامبر(ع) و امیرالمومنین (ع) بود و امروز دانش آموزان در این مسیر جایگاه ویژه ای دارند.

 

 

 

گفتنی است، طی این آیین مراسم شال اندازی دانش آموزان مدرسه شهیدستان کرج در پژوهشسرای خوارزمی اجرا شد و دکتر حسن تقیلو از شاعران آیینی به قرائت اشعار عاشورایی و مرثیه سرایی پرداخت. 

 

 

کد خبر 1200759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha