اجرای ۱۰۰ برنامه به مناسبت دهه امر به معروف و نهی از منکر در سیستان و بلوچستان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای محرم امسال و به مناسبت آغاز دهه امر به معروف و نهی از منکر بالغ بر ۱۰۰ برنامه در سطح شهرستان های استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، محسن اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در ۱۹۳ آیه قرآنی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شده است و این اهمیت اجرای این دو فریضین را در جامعه نشان می دهد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دو واجب فراموش شده است، ادامه داد: هر چقدر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما پررنگ کنیم نظام، جامعه و خانواده خودمان را بیمه خواهیم کرد. 

 

 اکبری گفت: برگزاری جلسه ویدئوکنفرانس با حضور رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان با شهرستان های استان، برگزاری همایش هایی ویژه بانوان، مسابقه رسانه ای امر به معروف و نهی از منکر، رشد و گسترش دوره های آموزشی و تحقق ویژه برنامه های مطالبه گری از جمله مهمترین اقدامات پیش بینی شده در این دهه است.

 

وی خاطر نشان کرد: این دهه از روز شنبه و همزمان با اولین روز آغاز محرم با شعار "نظارت همگانی؛ تعالی اجتماعی" آغاز می شود که روزهای دیگر نیز به ترتیب رسانه، معروف گستری و منکرزدایی، دختران مکتبی؛ زیست عفیفانه، مسجد بستر تربیت آمران و ناهیان حسینی، نهی از اشرافیگری، امر به خدمت محوری مسئولان و... نامگذاری شده است.

 

وی تاکید کرد: شعار انتخاب شده این دهه در کل کشور " ملت حسینی؛ مطالبه گری و تبیین مجاهدانه" است که با هشتگ های اختصاصی #مردم¬مطالبه گر و #همهمسوولیم" نیز این برنامه ها در فضای مجازی اطلاع رسانی می شود و از عموم اهالی خبر و رسانه درخواست می شود تا نسبت به استفاده از این هشتگ ها فعالانه پای کار بیایند.

 

به گفته اکبری؛ ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به منظور آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز دوره هایی در سطوح مختلف به همراه ارائه گواهینامه های ضابطین و مربیگری برگزار می شود که علاقه مندان می توانند با مراجعه حضوری به ستاد واقع در تقاطع خیابان کفعمی و مصطفی خمینی و یا مراجعه به تارنمای ستاد امر به معروف و نهی از منکر نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: برگزاری جلسات مطالبه گری در نماز جمعه و نشست با گروه های جهادی و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و دستگاه های اجرایی و هیئات های مذهبی و مداحان نیز جزو دیگر برنامه های پیش بینی شده در این دهه است.

کد خبر 1200764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha