ریشه درگیری در نهضت عاشورا جنگ تمام عیار هدایت تشریعی با نقطه مقابل آن یعنی هوی و هوس های رنگارنگ است

امام جمعه کرمان تصریح کرد: ریشه درگیری و جنگ در نهضت عاشورا جنگ تمام عیار هدایت تشریعی با نقطه مقابل آن یعنی هوی و هوس های رنگارنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه های نمارجمعه(۷ مرداد) نجات انسان را در گرو رعایت جهات مختلف تقوا دانست و نکاتی راجع به قیام امام حسین علیه السلام بیان کرد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان حادثه کربلا را یکی از مقاطع مهم تاریخ بشریت به خصوص تاریخ اسلام عنوان کرد که عده ای مدعی در آن مردود و از طرفی عده ای جوانمرد خط حق و حقانیت را به بهترین وجه ترسیم کردند.

 

 

 

وی ادامه داد: در این حادثه دو اردوگاه " هوی و هوس" و بی بصیرتی" و " ایثار و شهادت و ازخودگذشتگی" مطرح است اما قبل از آن باید جامعه جاهلیت که ممیزات خاص خود را دارد و نیز جامعه بعد از رحلت پیامبر را بررسی کرد.

 

 


امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در قرآن کریم دو نوع هدایت؛ تکوینی و تشریعی مطرح است؛  افزود: هدایت تکوینی به طور کامل تحت قدرت خداوند تبارک و تعالی است اما در هدایت تشریعی خداوند، انبیای الهی را برای رساندن امر خویش به مردم فرستاد لذا ارسال رسل و انزال کتب الهی مطرح می شود.

 

 

 


وی زندگی انبیا و ائمه را در بخش هدایت جامعه سرشار از سختی ها، مرارت ها، زندان ها، شکنجه ها و شهادت ها دانست و گفت: اردوگاه مقابل هدایت تشریعی اعم از جریان خودپرستی، بت پرستی، مال پرستی، خرافه پرستی، حاکم شدن ترس بر روحیه فرد،  قدرت طلبی، قوم پرستی، تعصب قومیت، رفاه مطلق در دنیا و...مصائب فراوانی دارد که هر یک آدم هایی را در خود غرق می کند.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: ریشه درگیری و جنگ در نهضت عاشورا جنگ تمام عیار هدایت تشریعی با نقطه مقابل آن یعنی هوی و هوس های رنگارنگ است.

 

 

 

وی در خطبه دوم سالگرد رحلت آیت الله مشکینی و شهادت شیخ فضل الله نوری را تسلیت گفت و افزود: شیخ فضل الله نوری در مشروطه با تیزبینی، حوادث را پیش بینی می کرد و در نهایت شربت شهادت نوشید.

 

 

 

امام جمعه کرمان با اشاره به روز صدا و سیما اظهار کرد: رسانه ملی در یک جنگ نابرابر رسانه ای در مقابل رسانه های معاند ایستاده و به مردم خدمت می کنند  خصوصاً در بخش دینی و اجتماعی زحمات فراوانی می کشند که از سربازان و افسران میدان رسانه تشکر می کنم.

 

 

 


وی به بزرگداشت شاعر حسینی، محتشم کاشانی هم اشاره کرد و در ادامه فرا رسیدن ماه محرم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: از ورود کاروان امام حسین علیه السلام به کربلا، مظلومیت کاروان امامت و ولایت هر روز خود را بیشتر نشان می دهد تا در عاشورا به اوج می رسد.

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به هفته امربه معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: این دو فریضه مهم و عظیم دینی که فرائض دیگر وابسته به این دو فریضه هستند دایره وسیعی دارند و دفاع از معروف ها و جنگ با منکرها به صراحت امام عاشورا، سیدالشهدا علیه السلام یکی از ریشه های نهضت حسینی است.

 

 

 


وی به دیدار اخیر اردوغان و پوتین با مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: حکمت، صلابت، نصیحت و تحلیل واقعی از اوضاع کشورها به ویژه کشورهای متبوع نامبردگان به بهترین وجه ممکن را در کلام نورانی رهبر معظم انقلاب شنیدید و این عزت و افتخار انقلاب و اسلام است.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در پایان به نکات مهم فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر معظم له با امامان جمعه کشور اشاره و بیان کرد: بخشی از این فرمایشات درباره حجاب بود، زیرا قسمتی از دشمنی دشمنان با ما بر همین موضوع است و زن با حجاب ما بعد انقلاب فرضیه های اباحه گری غربی ها راجع به زن با حجاب را باطل کرد.

 

 

کد خبر 1200805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha